Itgencun016: Error itgencsy027: Could not validate either the email address 'john.doe@acme.com' through the DNS MX-record and DNS A-record

Twee dagen geleden is onze licentie opnieuw leven ingeblazen na wat facturengedoe.
Vandaag lijkt e.e.a. wel weer te werken behalve dat ik geen connectie kan maken met de database.
In de logfile staat het volgende:

2024-01-05 09:38:20.755 Error itgencun016: Error itgencsy027: Could not validate either the email address 'john.doe@acme.com' through the DNS MX-record and DNS A-record.

The underlying connection was closed: Could not establish trust relationship for the SSL/TLS secure channel.

The remote certificate is invalid according to the validation procedure.
Prod
2024-01-05 09:38:20.755 Error itgencsy027: System.Security.Authentication.AuthenticationException
System.Net.WebException
ValidationException

Wat kan er nog aan de hand zijn?

Dit is sterk gelijkend op:

Waarschijnlijk betreft het een instelling op de server waarop Data Hub draait, bijvoorbeeld een verouderde Windows-versie of het uitschakelen van ciphers.

Advies is om te proberen het probleem op te wekken op een verse Windows 11-installatie buiten het lokale netwerk.

Mocht het probleem dan nog optreden, gelieve dan een reactie toe te voegen. Mocht het probleem dan niet optreden, dan is advies om te controleren dat de gebruikte Windows-versie nog ondersteund wordt door Microsoft (Windows Server 2019 nog enkele dagen of Windows Server 2022, Windows 10 of Windows 11). Controleer dat de volgende ciphers ondersteund worden (TLS 1.2):

  • TLS_ECDHE_RSA_WITH_AES_256_GCM_SHA384
  • TLS_ECDHE_RSA_WITH_AES_128_GCM_SHA256
  • TLS_DHE_RSA_WITH_AES_256_GCM_SHA384
  • TLS_DHE_RSA_WITH_AES_128_GCM_SHA256

We hebben de server gecontroleerd en de genoemde ciphers worden ondersteund. Het betreft een Windows Server 2019. Ik neem aan dat dat geen probleem mag zijn…

Dank voor de controle. Windows Server 2019 met genoemde ciphers zou geen probleem moeten zijn.

Advies is om de software te testen op een server buiten het bedrijfsnetwerk en met alleen de standaard Windows Server-installatie.

Werkt het dan wel? Dan zit de oorzaak ergens in toegevoegde software op Windows of het bedrijfsnetwerk.

Werkt het dan ook niet? Neem dan telefonisch contact op met Invantive om een remote assistance sessie te plannen.

Deze vraag is automatisch gesloten na 1 week inactiviteit. Het laatste gegeven antwoord is gemarkeerd als oplossing.

Gelieve een nieuwe vraag te stellen via een apart topic als het probleem opnieuw optreedt. Gelieve in de nieuwe vraag een link naar dit topic op te nemen door de URL er van in de tekst te plakken.

Dit topic is 7 dagen na het laatste antwoord automatisch gesloten. Nieuwe antwoorden zijn niet meer toegestaan.