itgenuty512
A connection to the database … could not be established as user …
One or more of the provided email addresses … are invalid.
In order to use the application you need to provide a valid email address.
De foutmelding treedt op doordat de domeinnaam van het e-mailadres geen geldig zogenaamd “A-record” meer heeft in DNS. Dit probleem lijkt voor deze domeinnaam op te treden voor het eerst op 11 mei om 08:00 CET. De voorgaande dag om 19:00 CET kon wel voor het domein een DNS A-record gevonden worden.
De controle op DNS-record geeft wisselende uitkomsten; hetzij de DNS-server geeft terug dat er geen A of MX DNS-record is, hetzij enige tijd later wel.
Mogelijkerwijs heeft er de afgelopen twee weken een DNS-verandering plaatsgevonden door uw beheerorganisatie.
Eerste advies is om in ieder geval een recente 22.0-release te gebruiken; deze is te downloaden vanaf https://download.invantive.com.
Tweede advies is om bij uw IT-organisatie na te gaan of de externe DNS-server van uw organisatie stabiel draait.
Daarnaast zullen we uw domeinnaam opnemen als een geldige domeinnaam; dit zal met de volgende release van de back-office systemen geactiveerd worden.
An email address to be used with Invantive user registration must meet a number of requirements, including:
be a business email address, not a temporary or consumer email address such as hotmail.com,
have a DNS registration either through a MX-record or A-record for the exact domain name after the at-sign ‘@’.
Most organizations will have a MX-record to enable mail delivery, but this is not always the case how deviating it may sound. The DNS-records for a domain are queried through DNS and cached when found for a number of hours. However, when DNS lookup fails, that failure will be memorized too for some time to avoid running the same DNS-query over and over.
Please make sure the authoritative DNS-server reliably returns a value. In general parties such as CloudFlare and AWS provide reliable and fast DNS resolution.
DNS A-record is corrected now, but still doesn’t work. The same error message.
Is there any logs where we could see more details regarding this errors, where it tries to connect (mail server and etc…)?
Also, how application access senders email? Is there some configuration file or settings? From current application window I can only see email address and password.
There is no publicly accessible log for these checks.
We have performed an analysis of the current DNS queries based upon the logs. In the next release of the license service we will include logic to reduce caching on fluctuating DNS-results. This should reduce the probability of fluctuating DNS-query results leading to production issues.