Itgencun016: Fout invalid_request: Signed data extraction has failed

Deze foutmelding treedt incidenteel op. Ik zie dat hij vaak in de nacht optreedt op verschillende omgevingen vanaf verschillende IP-adressen zowel op AWS, Azure als on-premise locaties, bijvoorbeeld:

  • 11 december 2020 00:30 (UTC)
  • 11 december 2020 01:08 (UTC)
  • 24 december 2020 03:05 (UTC)
  • 25 december 2020 03:02 (UTC)
  • 31 december 2020 03:03 (UTC)
  • 5 januari 03:03 (UTC)
  • 8 januari 01:42 (UTC)
  • 8 januari 02:14 (UTC)

Maar de melding ‘Signed data extraction has failed’ treedt soms ook overdag op:

  • 7 januari 10:51 (UTC)
  • 7 januari 10:59 (UTC)
  • 7 januari 11:01 (UTC)

Het is een foutmelding die Exact Online teruggeeft.

Het is een probleem in de Exact Online API, waarbij het blijkbaar niet lukt om het refresh token “uit te pakken” (dat is een gokje). Mogelijk is tijdelijk intern een authenticatieserver offline of slecht bereikbaar en zit er geen retry mechanism in de API server.

Een zwak punt van de Exact Online API’s is dat men rond herstartmomenten een slechte logica heeft voor het offline brengen en geen foutcodes. Gedurende de momenten dat een statuswisseling plaatsvindt, treden de meest varierende en exotische foutmeldingen op. Principieel willen we niet blindelings opnieuw proberen; de SQL driver voor Exact Online dient een hernieuwde poging alleen te doen als bekend is wat de oorzaak is.

We hebben dit punt bij Exact API support aangekaart en het blijkt een bekend probleem te zijn dat men wil oplossen.

We wachten een aantal weken af of men hiervoor een oplossing vindt.

Zo nee, dan zullen we de logica van SQL Exact Online driver aanpassen dat hij vaker gaat proberen een nieuw access token te verwerven als specifiek deze melding terugkomt.

Vanaf de volgende 20.0 en 20.1 BETA wordt in ieder geval een itgeneor234 teruggegeven als foutcode in plaats van het algemeen invalid_request.

Update
De frequentie van optreden van dit probleem is dusdanig laag geworden dat we de fout niet meer ontvangen hebben.