itgeneor229","message":"Er is geen dagcapaciteit meer beschikbaar voor Exact Online API gebruik op Exact Online divisie

Om de dag krijgen we nu deze melding in een grote EOL omgeving met in totaal ? 5 miljoen transactionlines verspreid over meerdere administraties.

Ik probeer grip te krijgen op wat er nu precies aan de hand is en hoe we dit op kunnen lossen maar ik vind het erg lastig. Zo las ik bijvoorbeeld dat je de sessie-I/O kunt exporteren en zo het aantal regels kunt tellen wat gelijk staat aan het aantal API calls, dat heb ik gedaan, maar ik begrijp het niet:
image

1. Er zijn 18000 regels op dit moment te exporteren, 99% daarvan gaan over transactionlines. Echter ik zie maar 2 divisies.
  2. De tijden kloppen niet, die lopen van 3.00 vannacht tot 3.35 zo’n beetje. De dataload in ADF was toen al klaar en afgebroken met de itgeneor229 melding.
  3. Ik zie in het screenshot 9984 regels op divisie 1684812, dat is toch raar, dat zouden er dan toch niet meer dan 5000 kunnen zijn?

Kortom, hoe krijgen we meer inzicht in hoe dit probleem aan te pakken?

Advies is gezien de reeds uitgevoerde om op basis van een kort consult hierbij ondersteuning te verwerven.

Exact is langere tijd bezig met het beperken van het toegestane aantal API-calls per administraties en het valt niet uit te sluiten dat de limieten verder verlaagd worden.

Daarom biedt Exact Online zogenaamde “scalability blocks” aan (EUR 1.000 per maand per stuk momenteel) waarmee meer Exact Online API-calls uitgevoerd kunnen worden.

Maar die scalability blocks toevoegen kan alleen met Exact Online Premium toch? in dit geval gaat over over ‘gewoon’ Exact Online.

Voor Exact Online SaaS kan dat inderdaad niet. Er is dan eerst een upgrade met bijbehorende testfase vereist.

Voor nu is het advies dan om een kort consult in te zetten.

Deze vraag is automatisch gesloten na 1 week inactiviteit. Het laatste gegeven antwoord is gemarkeerd als oplossing.

Gelieve een nieuwe vraag te stellen via een apart topic als het probleem opnieuw optreedt. Gelieve in de nieuwe vraag een link naar dit topic op te nemen door de URL er van in de tekst te plakken.

Dit topic is 3 dagen na het laatste antwoord automatisch gesloten. Nieuwe antwoorden zijn niet meer toegestaan.