Ik ben een rapport in Power BI aan het maken om marges op dossiers bij te houden. In Exact Online worden de purchase orders niet gevuld (waarvoor wel een *incremental-tabel beschikbaar is).
Daarom wil ik deze informatie ophalen uit ExactOnlineREST.PurchaseEntry.PurchaseEntryLines.
Het probleem is dat voor deze tabel geen incrementele vernieuwing mogelijk is, waardoor ik tegen de API-limiet aanloop. Daarnaast bevat deze tabel geen “created” datum, waardoor het lastig is om wijzigingen efficiënt bij te houden. Mijn idee was om dit via PurchaseEntries te doen door queries te combineren, maar daar loop ik vast.
Is er een andere tabel waarin ik deze informatie kan vinden? Of is er een manier om dit efficiënter te doen zonder tegen de API-limiet aan te lopen?
Mogelijkerwijs is deze informatie ook terug te vinden in TransactionLinesIncremental.
Mocht u specifiek zoeken naar een bepaald datumbereik, dan kunt u ook overwegen een join te maken tussen PurchaseEntries en PurchaseEntryLines, waarbij in PurchaseEntries gefilterd wordt op datum (bijvoorbeeld “sinds gisteren”).
Door de tabellen niet apart op te halen via Power BI, maar een SQL-statement te maken kan de Invantive UniversalSQL-optimizer een andere aanpak kiezen waardoor in het algemeen ook dit soort queries binnen enkele seconden klaar zijn. Dit is niet mogelijk via Power BI.
Zie ook “server-side filtering” en de join strategie op:
Deze vraag is automatisch gesloten na 1 week inactiviteit. Het laatste gegeven antwoord is gemarkeerd als oplossing.
Gelieve een nieuwe vraag te stellen via een apart topic als het probleem opnieuw optreedt. Gelieve in de nieuwe vraag een link naar dit topic op te nemen door de URL er van in de tekst te plakken.