Itgeneor313 melding bij openen "De database 'Invantive Cloud - Test ExactOnlineAll' kon niet worden geopend."

Bij het herautoriseren op Exact Online van onze database op Exact Online krijg ik de melding:

itgeneor313
De database ‘Invantive Cloud - Test ExactOnlineAll’ kon niet worden geopend.
Unable to retrieve partition information on ‘911543’.

De Invantive Power BI Exact Online app heeft al de rechten:

“Alle huidige en toekomstige administraties”

In totaal heeft de user rechten op stuk of 7 administraties.

Hoe kan ik herautoriseren?

De melding itgeneor313 blijkt alleen op te treden als de omgeving voldoet aan de combinatie van de volgende criteria:

  • Accountancy abonnement
  • Gebruiker heeft niet toegang tot alle administraties
  • Daardoor niet alle administraties beschikbaar gemaakt via App machtigingen

Een interne licentiecontrole in eerste instantie en via fallback kan daardoor niet uitgevoerd worden. Een derde controle faalt met de melding itgeneor313.

Naar verwachting zal dit probleem opgelost zijn in de release gepland live te gaan voor aanstaande maandag.

Workaround is het opvoeren en gebruiken van een eigen applicatieregistratie in Exact Online App Center zoals beschreven op Registratie Exact Online app voor gebruik met Invantive Cloud.