Foutmelding itgenoda185 bij registratie app Exact Online

Bij het registreren van de app in Exact Online is er een fout opgelopen.
De registratie van de app in Exact is gelukt maar daarna dien ik een nieuwe database aan te maken in invantive en dit loopt mis.
Na het ingeven van mijn credentials en de code uit de authenticator app kom ik terug op de beginpagina terecht met volgende errorboodschap:

image

itgenoda185
SQL error.

Ik heb wel ingelogd met een andere gebruiker als diegene die gebruikt werd voor het registreren van de app, is dit de reden van het probleem?

De volledige foutmelding wordt niet getoond. De rest van de tekst is:

The client is not authorized to request an authorization code using this method and/or authorization grant type.
Please use a correctly configured client ID

De waarschijnlijke oorzaak is dat de abonnementhouder van de client ID op Exact Online een andere organisatie is in Exact Online dan gebruiker die het probeert te gebruiken.

Advies is om de Exact Online app te registreren op apps.exactonline.com met hetzelfde abonnement als waar de Exact Online gebruiker onder ressorteert; zie hiervoor Registratie Exact Online app voor gebruik met Invantive Cloud.

Voor meer gemak zullen we in een volgende release voor deze foutmelding de volledige tekst laten zien specifiek toegesneden op Exact Online:

itgeneor363
The Exact Online application can not request an authorization code for this Exact Online user.
Please make sure that the application registration on apps.exactonline.com and the Exact Online user belong to the same Exact Online subscription.

We hebben nu de database aangemaakt met dezelfde exact login als die van de app registratie en dit werkt. Als ik echter wil connecteren via Power BI krijg ik een rare melding.

OData Version: 3 and 4, Error: The remote server returned an error: (500) Internal Server Error. (Het geselecteerde databasesegment ‘c-tech-holding-exact-online’ moet bestaan voor organisatie ‘TRIFINANCE BELGIUM’. Controleer of een database met dit segment bestaat voor de organisatie. (itgenscr564, 76ea5d47-da7c-4bc0-9d4e-90b9e9b75a4d))
OData Version: 4, Error: The remote server returned an error: (500) Internal Server Error. (Het geselecteerde databasesegment ‘c-tech-holding-exact-online’ moet bestaan voor organisatie ‘TRIFINANCE BELGIUM’. Controleer of een database met dit segment bestaat voor de organisatie.

Onze klant heeft echter een eigen licentie (hiervoor moesten we de app registreren) en werkt dus niet meer via onze licentie. De registratie en aanmaak van de database is dus ook gedaan onder de account van onze klant zelf, niet onder onze login. Daar zijn zelfs de databases verwijderd ondertussen. Is er een snelle manier om dit op te lossen?

Is hier al iets meer over geweten? Deze error houdt al onze processen tegen.

Het aanmaken van twee databases met beiden dezelfde user en app is niet mogelijk meer door aanpassingen binnen Exact Online. Als het goed is, verschijnt er ook een error van deze strekking. Na een poging om een tweede database te registreren met dezelfde user en app moet de autorisatie vernieuwd worden van de eerst-geregistreerde database.

Meer achtergrond hierover is te lezen in Itgenscr590 Er kan maximaal één datacontainer zijn in alle databases in alle organisaties met de enkelvoudige authenticatie identifier.

Advies is om te werken met delegaties zoals beschreven op Toegang via delegatie op Invantive Cloud voor consultants

Mocht dat niet werkbaar zijn, gelieve dan telefonisch contact op te nemen met support en te overleggen wat het doel is. Misschien is er een alternatief.

Maar dit gaat niet over dezelfde Invantive Cloud user. Onze klant heeft, op zijn Invantive Cloud user, een database aangemaakt.

De database op onze user is ondertussen ook verwijderd. Alles zou nu moeten lopen via de Invantive Cloud-user van de klant.

Beste is dan even telefonisch contact opnemen met Invantive Support via +31880026599.