Itgenlic717 De licentiesleutel is uitgeschakeld op de licentieserver

Wij proberen Invantive Control voor Excel te gebruiken maar als we Excel openen en als we opnieuw de begin licentiesleutel opnieuw in willen voeren krijgen we de melding:

itgenlic717
De licentiesleutel is uitgeschakeld op de licentieserver.
Neem contact op met Invantive License Desk over licentiecontractcode ’ L…'.

Als we ook kijken bij licenties in Invantive staat er geen licentiesleutel bij onze actieve overeenkomst.

Een analyse over de keten heen heeft tot dusver opgeleverd dat er op 3 juni een beperkt aantal (8 stuks) zeer recent uitgegeven licentiesleutels onterecht zijn ingetrokken omdat ze niet bekend waren in het licentiemanagementsysteem.

Deze intrekking is ingedaan gemaakt. U kunt de verstrekte licentiesleutel gebruiken als het goed is.

Er zal vervolgens onderzocht worden welke oorzaak tot het automatisch intrekken heeft geleid.

De oorzaak is achterhaald en bleek samen te hangen met de datacentermigratie tussen AWS en Scaleway. Aanpassingen zijn gemaakt om herhaling te voorkomen.

Een aantal verstrekte licentiesleutels zullen niet meer bruikbaar worden.

Indien u een nieuwe licentiesleutel ontvangt vandaag, gelieve die dan te gebruiken.

Als het goed is, dan zijn alle licentiesleutels nu ook zichtbaar in het scherm “Licentiesleutels” op Invantive Cloud.