Itgenoda192 A connection to the database 'x' could not be established as user ''

Sinds vandaag (na een herstart van de host-server) krijg ik deze foutmelding met de bijbehorende boodschap als ik verbinding wil maken met de query-tool:

The data container with alias 'eol' could not be opened on provider 'ExactOnlineAll'.

Token is not allowed, because of invalid or empty chainId.

The remote server returned an error: (400) Bad Request.

Ik vond wel de topics:

en

Maar die beschrijven beiden een andere versie van het probleem.
In de Invantive Data Hub sluit deze af met error 5.

Welke stap is de beste om hier om heen te werken?

Advies is om voorlopig over te stappen op de Implicit Grant Flow zoals beschreven op Circumvent two-step verification and refresh tokens on Exact Online using Data Hub.

In de nieuwe versie 20.1.530 is voor dit probleem een aantal verbeteringen doorgevoerd worden. Met deze versie moet allereerst een nieuw refresh token gegenereerd worden, en daarna dit telkens doorgegeven. Ook zal het niet meer mogelijk zijn om in clusterconfiguraties of multi-user te werken, omdat de synchronisatie van refresh tokens via de Invantive Keychain zal lopen. Invantive Keychain is gebonden aan de OS-gebruiker en het apparaat.

Indien multi-user of clusterconfiguraties nodig zijn, adviseren we het gebruik van aparte Exact Online gebruikers en/of apparaten, of van de Bring Your Own App faciliteit.

Deze vraag is automatisch gesloten na 2 weken inactiviteit. Het laatste gegeven antwoord is gemarkeerd als oplossing.

Gelieve een nieuwe vraag te stellen via een apart topic als het probleem opnieuw optreedt. Gelieve in de nieuwe vraag een link naar dit topic op te nemen door de URL er van in de tekst te plakken.