Bij gebruik van Invantive Data Hub 24.0.445-PROD+5082 Multi-platform met replicatie op Exact Online Productie Professional krijg ik de melding:
itgenoey005: The email address or password is incorrect.
One or more errors occurred.
itgeneor825: The OAuth access token for Exact Online has expired or is currently not accepted. Please check that Exact Online is online. Try again later when Exact Online is offline. Re-authenticate on Exact Online when online and the access token is still not accepted.
itgeneor825: The authentication has already expired.
Er wordt gebruik gemaakt van onze eigen client ID met herauthenticatie en zonder client secret.
Deze melding treedt op 10 minuten na het aanmelden. De eerste keer trad hij op op 29 november, direct met in productiename van 24.0.445.
Een oplossing zal waarschijnlijk contact met Exact Online Support vereisen en kan enige tijd duren, maar een workaround is om het client secret mee te geven zodat in plaats van de Implicit Grant Flow de Code Grant Flow van OAuth gebruikt gaat worden. Dit verlaagt het aantal herauthenticaties enorm omdat een refresh token opgehaald kan worden en tot 30 dagen later opnieuw gebruikt.
Het gebruik van een refresh token in plaats van meteen herauthenticatie is te herkennen aan de logmelding:
itgenoda495
Got OAuth access token using refresh token.
Een volledige herauthenticatie is dan enkel nodig als per abuis Data Hub of andere producten per abuis gelijktijdig twee of meer keer draait, waardoor het access token en refresh token tegelijk ongelijk worden (een beperking die alleen geldt op specifiek Exact Online).
Deze vraag is automatisch gesloten na 1 week inactiviteit. Het laatste gegeven antwoord is gemarkeerd als oplossing.
Gelieve een nieuwe vraag te stellen via een apart topic als het probleem opnieuw optreedt. Gelieve in de nieuwe vraag een link naar dit topic op te nemen door de URL er van in de tekst te plakken.