Registratie Exact Online app voor gebruik met Invantive Control for Excel

Go to English version

Na het gebruik van een proeflicentie is het nodig om een Exact Online app te registreren en te gebruiken om met Exact Online contact te leggen vanuit Excel. Deze stappen zijn ook noodzakelijk om een itgenexl053 of itgenexl001 foutmelding te voorkomen gedurende het aanmelden.

Wilt u ook een app registreren voor gebruik met Power BI / Invantive Cloud? Registreer dan nog een app zoals beschreven in Registratie Exact Online app voor gebruik met Invantive Cloud.

Deze stappen zijn ook voor toepassing op andere on-premises producten zoals Invantive Query Tool, Invantive Data Hub en Invantive Data Replicator.

Voer de volgende stappen uit om een Exact Online app te registreren:

App Registratie

• De eigen client ID, client secret en redirect URI verschijnen.
  • Bewaar de gegevens bij “Client ID”, “Redirect URI” en “Client secret”:
  • Berg vooral de Client Secret veilig op; het is als het ware onderdeel van een wachtwoord.

De rechten op Abonnement Beheren binnen Exact Online waren alleen nodig voor de registratie van de Exact Online app. Iedere gebruiker - met of zonder rechten op abonnement beheren - kan de geregistreerde app gebruiken.

Start nu Invantive Control for Excel of bijvoorbeeld het Invantive Query Tool.

Vul de client ID en redirect URI in bij de rood-gemarkeerde velden:

Aanmelden en gebruiken werken verder als voorheen.

Bekijk voor verdere ondersteuning de video met uitgebreide tutorial.

Register Exact Online app for use with Invantive Control for Excel
Telkens opnieuw aanmelden bij draaien Exact Online SQL-script
Itgenexl053 De applicatie 'Invantive Control for Excel' kan alleen worden gebruikt met uw eigen client ID in combinatie met een productielicentiesleutel op topniveaudomein 'nl'
Invantive TOTP method broken with Exact Online
Itgenexl053 error: De applicatie ‘Invantive Control for Excel’ kan alleen worden gebruikt met uw eigen client ID in combinatie met een productielicentiesleutel op topniveaudomein ‘nl’
Itgeneor695 Redirect URL kan niet worden opgebouwd na upgrade
Kopieer Exact Online naar SQL Server
Itgenexl053 The application ... can only be used with your own client ID in combination with a production license key on top-level domain nl
Koppeling invantive control for excel werkt niet meer na nieuwe laptop
Itgenoey005: The email address or password is incorrect
Error itgenoam010 bij aanmelden na upgrade Invantive Query Tool 22.0.647
Itgenoam Can not log on to ExactOnlineAll
Itgengpr012 melding aanmelden op Exact Online, juiste rechten om invantive met Excel te gebruiken?
Foutmelding wijzigen Excel-bestand: wit venster "Verbinden" Exact Online
Itgenexl053 melding bij verbinding maken met Invantive Query Tool naar Exact Online
Download van data naar Excel supertraag
Foutmelding itgeneor392 De redirect URI moet worden ingesteld wanneer een client ID wordt gebruikt
Foutmelding itgengpr012 bij het selecteren van Exact Online administraties
Hoe maak ik een Exact Online API koppeling (met voorbeelden)?
Itgenexl053 - Waar vind ik de OAuth tokens - eerste login met Exact Online
Itgenoap010: A connection to the database 'xxx server' could not be established as user ''
Exact Online mist in aanmeldscherm
Niet meer alle divisie te selecteren?
Itgeneor695 Redirect URL kan niet worden opgebouwd na upgrade
Itgenoat003 melding
Itgenexl053 Invantive Control kan alleen worden gebruikt met een client ID die is geregistreerd
Callback URL is not valid
Toegang Exact Online App Center
Inloggen vanuit Excel na migratie Exact Online Premium werkt niet meer
Itgenexl001 melding bij opstarten Invantive Data Hub
Wat is "division scoping"?
Waar kan ik mijn eigen Exact Online client ID, client secret en omleiding URI vinden?
Omzeil Exact Online 2FA om te voorkomen dat u elke tien minuten uw pincode moet invoeren
Itgenoap024 Een verbinding met 'Exact Online nl' kon niet worden opgebouwd
Itgenexl053 foutmelding bij aanmelden Invantive Control for Excel op Exact Online
Itgenoam Can not log on to ExactOnlineAll
Itgenoap010 Could not log on. bij aanmelden op Exact Online
Error itgenoam010 bij aanmelden na upgrade Invantive Query Tool 22.0.647

Ik kan mijn rechten niet aanpassen naar Exact Online abonnementsbeheerder terwijl ik wel alle rechten heb op de verschillende administraties. Wat is hiervoor de oplossing?

In het scherm “Gebruikers” onder de menu-optie “Stamgegevens” in het Exact Online hoofdmenu linksboven zijn de hoofdgebruikers te vinden door te zoeken naar het “bolletje” in de kolom “Hoofdcontactpersoon”.

Als de kolom “Hoofdcontactpersoon” niet aanwezig is, dan kan die via “Aanpassen” toegevoegd worden aan het grid.

De Exact Online hoofdgebruikers kunnen ook achterhaald worden met de volgende query:

select distinct
       usr.fullname
from   userroles@eol ure
join   exactonlinerest..users@eol usr
on     usr.userid = ure.userid
and    usr.division = ure.division
where  ure.role = 274 /* Manage subscriptions. */
and    coalesce(ure.enddate, sysdate) >= sysdate

Mocht dit geen soelaas bieden, dan is advies om contact te zoeken met Exact Online Support met de vraag wie de hoofdgebruiker is.