Itgenoey005: The email address or password is incorrect

De foutcode itgenoey005 hoort bij de Azure B2C-foutmelding AADB2C90053. Azure B2C wordt door Exact gebruikt om One Exact Identity te realiseren.

De volledige fouttekst horende bij deze HTTP 400 status is:

AADB2C90053
We can't seem to find your account.

Deze foutmelding komt momenteel zeer zelden voor. Eerder kwam hij wel voor; zie Error itgenoey002: We can't seem to find your account.

Een oplossing zal waarschijnlijk contact met Exact Online Support vereisen en kan enige tijd duren, maar een workaround is om het client secret mee te geven zodat in plaats van de Implicit Grant Flow de Code Grant Flow van OAuth gebruikt gaat worden. Dit verlaagt het aantal herauthenticaties enorm omdat een refresh token opgehaald kan worden en tot 30 dagen later opnieuw gebruikt.

Het gebruik van een refresh token in plaats van meteen herauthenticatie is te herkennen aan de logmelding:

itgenoda495
Got OAuth access token using refresh token.

Een volledige herauthenticatie is dan enkel nodig als per abuis Data Hub of andere producten per abuis gelijktijdig twee of meer keer draait, waardoor het access token en refresh token tegelijk ongelijk worden (een beperking die alleen geldt op specifiek Exact Online).

Mocht u het client secret niet kunnen vinden, dan kunt u ook overwegen een private app te registreren zoals beschreven in Registratie Exact Online app voor gebruik met Invantive Control for Excel.

1 like