Itgeneor306 The OAuth access token for Exact Online has expired or is currently not accepted

Onderstaande probleem doet zich weer voor bij specifieke administraties. In dit geval bij een Exact Online België klant.

itgeneor306
The OAuth access token for Exact Online has expired or is currently not accepted.
Please check that Exact Online is online.
Try again later when Exact Online is offline.
Re-authenticate on Exact Online when online and the access token is still not accepted.

Is het probleem/oplossing bekend?

Zie ook Itgenoda220 The OAuth access token for Exact Online has expired or is currently not accepted - invantive

De foutcode itgeneor306 geeft aan dat de foutmelding pas optreedt bij het ophalen van de gegevens van de huidige gebruiker.

De foutmeldingen itgeneor306 en itgenoda220 treden met pieken op.

itgeneor306 lijkt de afgelopen zes maanden sterk geconcentreerd voor te komen en wel uitsluitend op de volgende vier dagen:

  • 18 april 2024
  • 19 april 2024
  • 20 mei 2024
  • 21 mei 2024

itgenoda220 treedt significant vaak op op de volgende dagen:

  • 18 april 2024
  • 19 april 2024
  • 29 april 2024
  • 30 april 2024
  • 3 mei 2024
  • 13 mei 2024

Adviezen:

  • Controleer dat release 24.0 gebruikt wordt van Invantive UniversalSQL.
  • Controleer dat client secret is opgegeven in de connection string.
  • Controleer dat gebruikersnaam, wachtwoord en correct secret voor TOTP in de connection string staan.
  • Herstart het proces.

In dit geval was het account van de gebruiker geblokkeerd (door Exact Online) vanwege een onbetaalde factuur. We hebben dit doorgegeven aan onze klant, factuur is betaald en probleem opgelost.

1 like

Dit topic is 3 dagen na het laatste antwoord automatisch gesloten. Nieuwe antwoorden zijn niet meer toegestaan.