Itgenoda220 bij ophalen Hours uit Horeko

Via de UniversalSQL-editor kan ik mijn eigen uren opvragen uit Horeko met:

select *
from   MyHours

In de Horeko user-interface kan ik met dezelfde gebruiker naar “Beheer (Employee)” en dan “Geklokte uren”. Ik zie daar van mijn collega’s ook de uren (ik ben zelf administrateur).

Echter, de volgende query:

select *
from   Hours

geeft de foutmelding:

itgenoda220
An OAuth authentication error occurred.

Er komt dus een “Unauthorized”-melding terug op de URL (bepaald uit SessionIOs@DataDictionary):

https://api.horeko.com/v4/hours?skip=0&take=100&from=2020-01-01T00%3A00%3A00&to=2999-12-31T00%3A00%3A00

Ik zou verwachten dat de rechten in de schermen van Horeko gelijk zijn aan de rechten in de API.

Ik krijg dezelfde foutmelding ook op bijvoorbeeld Shifts en Dishes, terwijl toch echt Beheerder ben in de applicatie.

Het ophalen van de uren via de genoemde URL lukt met het Invantive testaccount. Blijkbaar is er nog een differentiatie qua API-rechten die ons niet bekend is.

Het probleem is opgewekt met de u separaat beschikbaar gestelde aanmeldgegevens:

  • Response Status: Unauthorized
  • Response URI: https://api.horeko.com/v4/hours?skip=0&take=100&from=2020-01-01T00%3A00%3A00&to=2999-12-31T00%3A00%3A00
  • Response Header Request-Context: appId=cid-v1:a6cb39ee-c7e6-431f-8d69-b662322e9fb5
  • Response Payload: {"Message":"Authorization has been denied for this request."}

Merk op dat de recente BETA-versies een duidelijker foutmelding geven:

itgenhko023
Authorization has been denied for this request.

Een vraag is uitgezet bij Horeko hoe hier mee omgegaan moet worden.