Itgenoda220 Het OAuth-accesstoken voor Exact Online is verlopen of wordt momenteel niet geaccepteerd

Bij het aanmelden op Invantive Control for Excel kreeg ik af en toe de melding:

itgenoda220
Een verbinding met de database ‘Exact Online\Exact Online (nl)’ kon niet worden opgebouwd als gebruiker ‘…’.
Het OAuth-accesstoken voor Exact Online is verlopen of wordt momenteel niet geaccepteerd.
De externe server heeft een fout geretourneerd: (401) Niet gemachtigd.
Controleer of Exact Online online is.
Probeer het later nog eens als Exact Online offline is.
Vernieuw authenticatie wanneer Exact Online online is en het accesstoken nog steeds niet geaccepteerd wordt.

Dit lijkt gerelateerd te zijn aan het tussendoor gebruiken van Power BI met Invantive Cloud.

De client ID van Invantive Cloud is een andere dan van Invantive Control for Excel.

Het gaat om Invantive Control for Excel versie 22.0.477.

De oorzaak van dit probleem is onbekend. Het enige dat voorstelbaar is dat het aanmelden relatief lang duurde (minuten), waardoor het eerder verworven access token alweer ongeldig is geworden.

Advies is om opnieuw aan te melden en het veld “OAuth Accesstoken” eenmalig leeg te maken:

Mocht het daarna nog niet lukken, gelieve dan een antwoord toe te voegen met de foutmelding die dan optreedt.

Deze vraag is automatisch gesloten na 2 weken inactiviteit. Het laatste gegeven antwoord is gemarkeerd als oplossing.

Gelieve een nieuwe vraag te stellen via een apart topic als het probleem opnieuw optreedt. Gelieve in de nieuwe vraag een link naar dit topic op te nemen door de URL er van in de tekst te plakken.