Inloggen op invantive werkt niet: Het OAuth-accesstoken voor Exact Online is verlopen of wordt momenteel niet geaccepteerd

Zodra ik mijn excelbestand open, en op verbinden klik bij de koppeling met invantive kom ik zoals normaal op het inlogscherm. Dan vult hij automatisch mijn gebruikersnaam in, maar stuurt me dan naar ‘inloggen met e-mailadres’. Zodra ik dit dan invul gaat hij weer terug naar gebruikersnaam, en daarna weer naar inloggen met e-mailadres. Als ik dit dan nogmaals invul geeft invantive een foutmelding. Weet iemand hoe ik dit kan verhelpen? Heeft dit wellicht wat te maken met de nieuwe authenticatie in exact?

“Het OAuth-accesstoken voor Exact Online is verlopen of wordt momenteel niet geaccepteerd.”

image

Dit probleem komt vaker voorbij door de invoering van One Exact Identity.

Controleer dat de meest recente versie van Invantive Control for Excel gebruikt wordt. Deze is te vinden op:

Waarschijnlijk treedt het probleem daarna nog steeds op. Het lijkt namelijk sterk op bijvoorbeeld Exact Online gebruikersnaam wijzigen naar e-mailadres: itgenoap005 error.

Helaas kan Invantive hier geen invloed op uitoefenen. De invoering van One Exact Identity levert momenteel veel storingen op die alleen door Exact Support opgelost kunnen worden.

Een workaround die bij sommige gebruikers werkt is om een nieuwe gebruiker in Exact Online aan te maken en deze te gebruiken om aan te melden. Het lijkt er op dat regelmatig bij de omzetting naar One Exact Identity (herkenbaar aan de meneer met blauw overhemd en baardje) “oude” gebruikers van Exact Online niet altijd goed geconverteerd worden.