Itgenoda359 en itgenclr217 fout bij inlezen Teamleader.V2.Materials

Bij het inlezen van de V2 Materials tabel in Power BI loop ik tegen onderstaande foutmelding van Invantive Cloud aan. De user die gekoppeld is aan het account is de admin-user.

itgenoda359:
De verbinding met de website is onverwacht en met geweld verbroken om 03/14/2025 11:05:59 voor redenen zoals onvoldoende rechten, het vastlopen van de website, het opnieuw opstarten van het systeem, het hard afsluiten van een externe host of firewallactie.
Het ophalen van gegevens is mislukt voor alle 2 pogingen gedurende 5 seconden. Neem contact op met de API-ondersteuning van Teamleader Focus. (https://api.teamleader.eu/projects-v2/materials.list).
itgenclr217:
The remote server returned an error: (403) Forbidden."

Binnen PowerBI krijg ik de volgende error:

DataSource.Error:
OData:
Request failed:
The remote server returned an error: (500) Internal Server Error.
Details:
DataSourceKind=OData
DataSourcePath=https://bridge-online.cloud/acme-teamleader-focus/odata4/Teamleader.V2.MaterialsV2@tlr
Url=https://bridge-online.cloud/acme-teamleader-focus/odata4/Teamleader.V2.MaterialsV2@tlr

De Teamleader API geeft deze foutmelding terug omdat de rechten van de Teamleader-gebruiker onvoldoende zijn.

Advies is om de rechten in Teamleader Focus van de gebruikte Teamleader-gebruiker te controleren en waar nodig bij te stellen. Uw applicatiebeheer of Teamleader-consultant kan u hierbij helpen.

De teamleader gebruiker die is gekoppeld aan het invantive account is Admin binnen Teamleader en heeft daardoor alle benodigde rechten in het systeem. Zijn er nog andere punten binnen Invantive die aangepast moeten worden om deze tabel uit te lezen?

De foutmelding komt voor bij meerdere tabellen uit de nieuwe projecten module van Teamleader:

  • TasksV2
  • ProjectGroupsV2
  • ProjectLinesAllV2

Invantive kan hier helaas verder niks in betekenen; het punt dient dan geadresseerd te worden bij en door Teamleader Support.

Indien nodig kunt u hiervoor een consultant van een partner of Invantive bij betrekken.

Het kan zijn dat Teamleader Support vraagt om een reproductiescenario. In het scherm Systeemberichten vindt u hiervan de logging. Gedetailleerde logging kan verzameld worden zoals beschreven in: