Itgenscr826 De datacontainer vereist een Bring Your Own App OAuth client ID

Bij het aanroepen van Exact Online bij het uitvoeren van een voorheen werkende module krijg ik nu de melding “De datacontainer vereist een Bring Your Own App OAuth client ID.
Registreer een aanvraag op ExactOnlineAll en verleng de autorisaties van de datacontainer met behulp van de verworven client ID van de nieuwe applicatie.”

Is dit een probleem bij Exact Online? Of dien ik me ergens opnieuw te authenticeren?

#exact-online #module #itgenscr826

U dient zich opnieuw te authenticeren, echter wel met eigen Exact Online App (Bring Your Own App).

Ten behoeve van de stabiliteit van de software en onder andere het voorkomen van rechtenissues, is het nodig een Exact Online app te registreren in het Exact App Center en deze te gebruiken met uw Exact Online database binnen Invantive Cloud.

De stappen om een Exact Online App te registreren kunt u hier vinden: Registratie Exact Online app voor gebruik met Invantive Cloud

Na registratie van de Exact Online App voert u de volgende stappen uit:

  1. Ga naar https://cloud.invantive.com/app/setup/databases

  2. Daar kunt u vervolgens de Exact Online database selecteren om daarna op de knop ‘Datacontainers’ te klikken.

  3. Klik vervolgens de Exact Online datacontainer aan in de tabel. Kies dan de knop ‘Vernieuw Autorisatie’.
    image

  4. Selecteer nu ‘Bring Your Own App’, voer uw Client ID en Client Secret van de geregistreerde Exact Online App in.

  5. Klik op ‘Doorgaan’ en log in op Exact Online met het gewenste account.

  6. Uw database maakt nu gebruik van uw eigen Client ID.

Deze vraag is automatisch gesloten na 2 weken inactiviteit. Het laatste gegeven antwoord is gemarkeerd als oplossing.

Gelieve een nieuwe vraag te stellen via een apart topic als het probleem opnieuw optreedt. Gelieve in de nieuwe vraag een link naar dit topic op te nemen door de URL er van in de tekst te plakken.