Exact online geeft melding melding itgenscr590

Vanwege de wijziging om de Exact online database op eigen client ID te laten draaien hebben we het “Bring Your Own App” registratie proces doorlopen.

We krijgen nu echter de melding itgenscr590.

Als ik in Invantive Cloud kijk dan zie ik daar ook twee databases geregistreerd staan en het lijkt erop dat dat er een teveel is. Is het mogelijk om een van de twee te verwijderen zonder dat dit verdere implicaties heeft voor de werking? We hebben naast de twee databases 1 datacontainer geregistreerd en twee modules. Die modules hebben ieder een verschillende functie.

Het is inderdaad mogelijk een database te verwijderen, maar wat de implicaties zijn voor bestaande verwerkingen valt zo niet te zeggen.

Als de database gebruikt wordt voor rapportages, bijvoorbeeld met Power BI/Tableau, dan zal de rapportage aangepast moeten worden om naar de nieuwe database te wijzen. Aangezien de melding aangeeft dat de combinatie client ID en gebruikersnaam al in gebruik is zou het ook mogelijk moeten zijn de originele database te gebruiken en daarbij waar nodig de authorisatie te vernieuwen. U kunt hierbij ook een andere client ID gebruiken zoals beschreven in Hoe richt ik als accountant Cloud met Power BI-connector in voor meerdere Exact Online eindklanten?.

Advies is om eventuele aanpassingen met de lokale beheerder af te stemmen.

Deze vraag is automatisch gesloten na 2 weken inactiviteit. Het laatste gegeven antwoord is gemarkeerd als oplossing.

Gelieve een nieuwe vraag te stellen via een apart topic als het probleem opnieuw optreedt. Gelieve in de nieuwe vraag een link naar dit topic op te nemen door de URL er van in de tekst te plakken.