De foutmelding itgentmm007
behelst dat de verwerking van een download niet kan beginnen omdat er geen vrij slot beschikbaar komt binnen 32 minuten na de ontvangst van het downloadverzoek.
Deze foutmelding treedt sinds 2 april structureel vele malen vaker op. Dit hangt naar verwachting samen met de verhuizing qua datacentrum van de Ierse locatie van het Amerikaanse AWS naar de Franse locatie van het Franse Scaleway.
Deze itgentmm007
-foutmelding treedt gedurende de gehele dag op, maar is beperkt tot enkele tientallen gebruikers, waarvan circa 50% zich concentreert bij enkele organisaties met relatief veel databases en relatief grote aantallen gebruikers.
Een analyse is gestart om de oorzaak/oorzaken te achterhalen en zo goed mogelijk weg te nemen.
Analyse
Een voorbeeld is request 0HNBLLER08EQI:00000001
voor https://bridge-online.cloud/acme-exact-online/odata4/ExactOnlineREST.Incremental.SalesInvoiceLinesIncremental@eol?$filter=Division%20eq%201483520%20and%20Item%20ne%20null
Deze kon niet gestart worden van 05:17:02 tot 05:49:56 omdat er maximaal 4 actieve requests op deze abonnementsvorm zijn en gaf daardoor fout itgentmm007
. De op dat moment vier actieve requests waren:
ID |
Gestart |
URL |
0HNBLLER08E5J |
05:02:16 |
.../odata4/ExactOnlineREST.Incremental.SalesInvoiceLinesIncremental@eol?$filter=Division%20eq%201483520%20and%20Item%20ne%20null&$select=... |
0HNBLLER08EB4 |
05:07:01 |
.../odata4/ExactOnlineREST.Incremental.SalesInvoiceLinesIncremental@eol?$filter=Division%20eq%201483520%20and%20Item%20ne%20null&$select=... |
0HNBLLER08ED5 |
05:07:34 |
...//odata4/ExactOnlineREST.Incremental.SalesInvoiceLinesIncremental@eol?$filter=Division%20eq%201483520%20and%20Item%20ne%20null&$select=... |
0HNBLLER08EJ4 |
05:12:19 |
.../odata4/ExactOnlineREST.Incremental.SalesInvoiceLinesIncremental@eol?$filter=Division%20eq%201483520%20and%20Item%20ne%20null&$select=... |
Voor geen van de verzoeken konden sessie I/O’s achterhaald worden.
Op de divisiecode 1483520 konden wel drie time-outs van de Exact Online API-server gevonden worden (zie Itgenclr227 en itgenoda316 bij ophalen ExactOnlineREST.Cashflow.Payments). Twee van de drie time-outs betroffen sync/SalesInvoice/SalesInvoices
wat ligt onder SalesInvoiceLinesIncremental
maar deze time-outs traden op later in de ochtend en naar verwachting is deze aanhoudende Exact-storing niet gerelateerd.
De tabel SalesInvoiceLinesIncremental
is vaak opgehaald. Deze werd succesvol opgehaald om 05:01:49 met request 0HNBLLER08E2E:00000003
, enkele seconden voor de request die langer dan een half uur duurde.
Het request 0HNBLLER08E2E:00000003
startte om 04:57:32 en duurde tot 05:02:26. Hij eindigde echter in een foutmelding itgenpmr004
/ itgenboe161
na 88,844 rijen uitvoer en 94,000 rijen verwerkt. Dit is gelijkend op Foutcode itgenboe147 na 5 minuten.
Echter, het navolgende request 0HNBLLER08E5J
zou desondanks bij een volgende poging moeten slagen en niet langer dan 32 minuten duren, namelijk vanaf 05:02:17 tot 07:00:09. Dit request blijft wachten op itgenire096
en itgenpmr054
om een lock te krijgen op /api/v1/1483520/sync/SalesInvoice/SalesInvoices
via itgeneor748
vanaf 05:02:26.
Het request 0HNBLLER08E2E:00000003
is om 05:02:26 gestopt met data verwerken, maar heeft ondanks het verwerven van de genoemde lock via itgeneor752
aan het einde de lock niet vrijgegeven via een itgeneor750
of itgeneor751
.