Koppel Exact Online assemblages met verkooporders

Voor een klant ben op zoek naar een link tussen assemblages en verkoop orders in EOL. Deze klant heeft geen assemblage orders in EOL, maar alleen assemblages die direct volgen uit aangemaakte verkoop orders (assembly at delivery).

Deze assemblages halen we uit ItemWarehousePlanningDetails. De verkooporders halen we uit SalesOrdersBulk en SalesOrderLinesBulk.

Als ik bij de klant in Exact Online kijk (bij “Voorraad > Planning Inkomend” en “Voorraad > Planning uitgaand”, zie bijlage), staat daar voor assemblages een bijbehorend verkoopordernummer bij. Echter, in de ItemWarehousePlanningDetails is dat ordernummer niet te vinden en ook geen andere informatie waarmee ik de assemblage kan relateren aan de bijbehorende verkooporder.

Mijn vraag dus: hoe kan ik voor de assemblages uit de ItemWarehousePlanningDetails de bijbehorende verkooporders vinden in de SalesOrdersBulk en/of SalesOrderLinesBulk?

Ik kan er zelf geen test van maken nu, maar ik zie wel dat in PlanningSourceLineNumber een salesordernumber kan staan. Wellicht met een beetje ontleding van dat nummer kom je uit op het ordernummer wat je zoekt?

https://start.exactonline.nl/docs/HlpRestAPIResourcesDetails.aspx?name=InventoryItemWarehousePlanningDetails

1 like

Het PlanningSourceLineNumber is altijd 0 bij assemblage orders in de ItemWarehousePlanningDetails tabel. De waarde van het veld PlanningSourceNumber is NULL. Dus dat gaat helaas niet helpen…

Heb je nog naar mijn antwoord en vraag van afgelopen maand gekeken? We zijn nog steeds op zoek naar een oplossing…

Weet jij toevallig hoe we deze koppeling tussen assemblages en verkoop orders kunnen maken? Al in documentatie gekeken, daar kunnen we het niet vinden.

Nee, niet uit hoofd.

En zonder uit het hoofd te doen? :slight_smile:

Nee, geen idee. Dan moet ik er echt induiken. Misschien dat een andere gebruiker het weet.

Sorry voor de late reactie. Ik durf het niet te zeggen zonder er in te duiken. Helaas heb ik hier momenteel geen tijd voor. Wellicht een belletje naar Exact als je er anders niet uit komt?

Deze vraag is automatisch gesloten na 1 week inactiviteit. Het laatste gegeven antwoord is gemarkeerd als oplossing.

Gelieve een nieuwe vraag te stellen via een apart topic als het probleem opnieuw optreedt. Gelieve in de nieuwe vraag een link naar dit topic op te nemen door de URL er van in de tekst te plakken.

Dit topic is 3 dagen na het laatste antwoord automatisch gesloten. Nieuwe antwoorden zijn niet meer toegestaan.