Exact Online: verkoopmarge (details) overzicht

Binnen Exact Online kun je een verkoopmarge (detail) overzicht uitdraaien. Hierover heb ik twee vragen in combinatie met Invantive Replicator:

  • Is dit scherm ook als volledige tabel te downloaden via de Replicator, en zo ja, welke tabel is het? Uiteraard heb ik zelf gezocht maar ik kon niks vinden.

  • Er staan kosten met als bron goederenlevering (zie de € 57,66). In welke tabel kan ik deze kosten terugvinden? Ze staan namelijk niet in de verkooporder zelf.

Het onderliggende probleem is dat we geen aansluiting kunnen vinden tussen de informatie die we uit Exact Online halen en het overzicht verkoopmarge in Exact Online zelf.

Er is geen voorgedefinieerde tabel of view voor. Binnen Invantive is niet paraat hoe de inhoud precies samengesteld wordt.

Waarschijnlijk is de inhoud te achterhalen door het grootboek (TransactionLinesIncremental) cq. onderliggende subadministraties bij elkaar te zoeken, en mogelijk is de inhoud afhankelijk van de instellingen van de administratie qua boekingen voor handel.

Goederlevering kan betrekking hebben op GoodsDeliveryLines of gewoon boekingen in het grootboek hiervoor.

Een ervaren Exact Online-implementatieconsultant met boekhoudkundige achtergrond weet het mogelijk wel, of de product owner van Handel bij Exact.

Deze vraag is automatisch gesloten na 2 weken inactiviteit. Het laatste gegeven antwoord is gemarkeerd als oplossing.

Gelieve een nieuwe vraag te stellen via een apart topic als het probleem opnieuw optreedt. Gelieve in de nieuwe vraag een link naar dit topic op te nemen door de URL er van in de tekst te plakken.