Koppeling tussen Invantive Exact online en TOPdesk

Ik zoek een koppeling tussen de cloud bedrijfsapp TOPdesk en Exact online. Met de invantive data loader kan je data uploaden of aanpassen in Exact online. Je kan hierin alleen niet de restapi data van TOPdesk inzetten.

TOPdesk heeft een Odata verbinding mogelijkheid die bijv. ook voor Invantive in Power BI gebruikt wordt. Is er een manier dat ik data kan importeren in Invantive Data Loader door middel van een Odata verbinding? Of anders met de login van de TOPdesk API?

Ik wil graag uren die in TOPdesk geregistreerd worden overzetten naar Exact online.

Er zijn zo’n 16 verschillende API’s in TOPdesk (zie TOPdesk API). Op dit moment is er nog geen koppeling met TOPdesk beschikbaar.

Zijn jullie van plan om hier ooit een koppeling mee te maken?

Vanuit de doorontwikkeling zijn er op dit moment (maart 2023) geen plannen om alle Topdesk API’s aan te sluiten met een driver. Bij voldoende vraag is het mogelijk dat op een later moment alsnog een Topdesk driver toegevoegd wordt.

Er is in verleden een korte studie uitgevoerd, maar op dat moment bleken de TOPDesk API’s maar voor een deel van de geformuleerde informatievragen informatie te bieden.

Indien gewenst kan op basis van een vaste prijs een TOPdesk SQL-driver toegevoegd worden.

Merk op dat voor het inlezen van uren uit TOPdesk in Exact Online Invantive Data Loader niet het aanbevolen product is. Beter is om met een Invantive SQL statement de gegevens te uploaden. Hou hierbij ook rekening met verschillen in de boekingsgang; het is niet ongebruikelijk dat Exact Online aanvullende eisen oplegt zoals voor correcties.