Laden data Exact Online duurt erg lang

Momenteel probeer ik data van Exact-Online door middel van de Odata-Feed in te laden. Echter krijgt Power BI geen connectie gemaakt via de OData-feed. Dit gebeurt voor meerdere klanten van ons. Na 10/15 minuten laden krijg ik een time-out error.
Lopen nog meer mensen tegen dit probleem aan?

Wat is er zichtbaar in de monitoring van Invantive Bridge Online (https://bridge-online.cloud/monitoring)? Klik op een regel in Bridge Online voor de details.

Daarnaast is generiek de Exact Online laadsnelheid te overzien via een aantal statuspagina’s:

Een meer uitgebreide uitleg hoe je storingen op Exact Online kunt opvragen staat beschreven op Hoe vraag ik de status van een Exact Online storing op?.

Binnen een Invantive omgeving kan ook gekeken worden in de view sessionios@DataDictionary.

Mogelijk gerelateerd of mogelijk niet maar vanochtend om 5:00 (UTC) was er een korte storing door een crash van ASP.NET Core (HTTP error 500.30). Dit is inmiddels hersteld. Het is niet bekend of een vergelijkbare storing gisteravond ook al speelde.

Ik vermoed dat de storing van de ASP.NET Core de refresh niet mogelijk maakte. Zojuist is het gelukt om de data refresh te herstellen.

1 like