Ik heb sinds eergisteren een probleem met dataflows die Exact Odata gebruiken als source.
Dat kwam eerst doordat er uberhaupt geen connectie mogelijk was met de OData door de foutmelding itgenclr047. Nadat deze foutmelding opgelost zou zijn blijft het probleem aanhouden.
De credentials van Odata hebben we op meerdere manieren getest naderhand, en de data wordt ogenschijnlijk wel geladen alleen heel traag. Waardoor er een timeout lijkt te ontstaan en alle refreshes failen.
Als we vanaf een lege Power BI rapport starten, kan ik de url ingeven, user en wachtwoord en op verbinden drukken en daarna is het:
Wachten op bridge-online.cloud
Is het mogelijk om een (geanonimiseerde) schermafdruk van de details van het verzoek in Invantive Bridge Online Monitoring toe te voegen zoals beschreven in Meer inzicht met nieuwe Bridge Online Monitoring?
Gelieve de titelbalk met de request ID zichtbaar te laten.
Via het scherm Audit Events (te vinden in uw profiel) is geen geldig verbindingsverzoek voor de betrokken gebruiker terug te vinden. Wel van enige tijd later.
Gelieve te controleren met welke aanmeldcode dit verzoek wordt uitgevoerd.
De makkelijkste manier om te controleren of het daar aan ligt is om de URL uit de afbeelding in uw browser te plakken en op te roepen. Na invoer van uw gebruikersnaam en wachtwoord hoort u dan een lijst van tabellen te zien.
Mocht dat niet zo zijn, gelieve dat te laten weten.
Mocht u wel een lijst van tabellen zien, probeer dan via Power BI te achterhalen welke Invantive Cloud-gebruiker gebruikt is. Meld als die gebruiker aan op Bridge Online Monitoring, en kijk of dan het verzoek zichtbaar is.
Gelieve de details van dat verzoek als (geanonimiseerd) screenshot toe te voegen.
Deze vraag is automatisch gesloten na 1 week inactiviteit. Het laatste gegeven antwoord is gemarkeerd als oplossing.
Gelieve een nieuwe vraag te stellen via een apart topic als het probleem opnieuw optreedt. Gelieve in de nieuwe vraag een link naar dit topic op te nemen door de URL er van in de tekst te plakken.