OData source niet bereikbaar: The credentials provided for the OData source are invalid

Wij ervaren momenteel problemen met het ophalen van gegevens via de gebruikelijke OData feed.

De pagina https://cloud.invantive.com/app is ook niet bereikbaar.

Als onze Power BI modellen vernieuwd worden krijgen wij overal dezelfde foutmelding:

Fout in de gegevensbron:
The credentials provided for the OData source are invalid.
(Source at https://bridge-online.cloud/(weggehaald)-exact-online-nl/odata4.).
The exception was raised by the IDbCommand interface.
Table: ExactOnlineREST SalesOrder SalesOrdersBulk@eol.
URI cluster: WABI-WEST-EUROPE-B-PRIMARY-redirect.analysis.windows.net
Activiteits-id: (weggehaald)
Aanvraag-id: (weggehaald)
Tijd: 2024-11-06 17:30:22Z

Aan de credentials is niets veranderd, ook opnieuw invoeren van credentials gaat niet.

Wij kunnen niets meer bijwerken op dit moment wat een OData bron gebruikt.

Zie ook Anyone else unable to sign into https://cloud.invantive.com/en today.

Gelieve nogmaals te proberen. Een downsituatie heeft zich voorgedaan tussen 17:00 en 21:15 CET.

De oorzaak is nog onduidelijk; een reboot van twee betrokken componenten (waaronder Invantive Data Guard) heeft het probleem voorlopig opgelost.

Bij foutmeldingen kunt u het beste kijken in de Invantive Bridge Online Monitoring om de foutcode en echte fouttekst te achterhalen.

Een bericht is gesplitst naar een nieuw topic: Foutmelding Bridge Online

Ik had dinsdag middag mijn inloggegevens aangepast in Invantive en ik kreeg ook dinsdag en gisteren dezelfde melding. Duurt het een bepaalde tijd voordat wachtwoord wijzigingen doorgevoerd worden binnen PowerBI/Microsoft? Want ik kon namelijk wel met het nieuwe wachtwoord in Invantive inloggen.

Wachtwoordwijzigingen voor een Invantive Cloud-gebruiker zijn meteen effectief. Het blijft daarnaast afhankelijk van de condities tot maximaal 15 minuten mogelijk om met het voorgaande wachtwoord aan te melden.

De wijze waarop Power BI / Microsoft hiermee omgaan kan het beste bij Microsoft nagekeken / nagevraagd worden.

Deze vraag is automatisch gesloten na 1 week inactiviteit. Het laatste gegeven antwoord is gemarkeerd als oplossing.

Gelieve een nieuwe vraag te stellen via een apart topic als het probleem opnieuw optreedt. Gelieve in de nieuwe vraag een link naar dit topic op te nemen door de URL er van in de tekst te plakken.

Dit topic is 3 dagen na het laatste antwoord automatisch gesloten. Nieuwe antwoorden zijn niet meer toegestaan.