Wij hebben een model gemaakt waarin de SalesInvoiceLines gebruikt worden uit 3 verschillende Exact administraties (landen).
Om een totaaloverzicht te krijgen voegen we deze samen met de Query Table.Combine in PowerBI. Echter afgelopen week liepen wij tegen het probleem aan dat van één dataset een aantal kolommen leeg bleven. Na lang zoeken bleken deze waardes niet geladen te zijn. Uiteindelijk heb ik de Query in 2 stappen verdeeld, eerst Table.Combine om één tabel in te voegen, en in een aparte query Table.Combine de volgende tabel bij te voegen. Nu gaat het goed en wordt alle data geladen.
Dit was wel een complete tabel, hier zijn nog geen rijen en/of kolommen gefilterd/verwijderd.
Is dit een fenomeen wat vaker voorkomt?
We maken gebruik van de tabel SalesInvoice.SalesInvoiceLinesBulk.
Nee, dit is geen bekend probleem. Het is ook onwaarschijnlijk dat dit optreedt omdat de Invantive UniversalSQL-engine controleert dat verplichte velden ook echt inhoud hebben. Indien niet, dan wordt een foutmelding opgewekt.
Mocht u het geisoleerd kunnen reproduceren bijvoorbeeld met een specifieke hyperlink op OData dan wordt het toevoegen hiervan als reactie op dit antwoord op prijs gesteld.
Mocht ik het kunnen reproduceren zal ik dat hier melden.
Het laten van de tabellen naar PowerBI ging goed, echter nadat ze samengevoegd waren kenden sommige kolommen geen waardes meer. Specifiek vanuit de laatst samengevoegde tabel. In eerste instantie stonden de kolommen met waardes dus wel in PowerBI.
Deze vraag is automatisch gesloten na 1 week inactiviteit. Het laatste gegeven antwoord is gemarkeerd als oplossing.
Gelieve een nieuwe vraag te stellen via een apart topic als het probleem opnieuw optreedt. Gelieve in de nieuwe vraag een link naar dit topic op te nemen door de URL er van in de tekst te plakken.