Tabel PurchaseInvoiceLinesByPurchaseInvoiceId ontbreekt in OData-feed

Vanuit de Bouw7 Api zou ik graag de tabel PurchaseInvoiceLinesByPurchaseInvoiceId willen gebruiken in Power BI. Echter kan ik deze tabel niet selecteren wanneer ik de OData-link maar in power BI.

Wat kan ik doen om deze tabel toch toe te voegen?

Dit betreft een tabelfunctie (zie Wat zijn tabelfuncties en tabelfunctieparameters? voor meer uitleg).

Advies is om eerst te kijken of onderstaande query binnen uitvoering met de UniversalSQL-editor de verwachte resultaten geeft:

select dtl.*
,      pie.* prefix with 'invoice_' label prefix with '{res:itgen_bouw7_purchase_invoice} '
from   Bouw7.PurchaseInvoicing.PurchaseInvoices pie
join   Bouw7.PurchaseInvoicing.PurchaseInvoiceLinesByPurchaseInvoiceId(pie.id) dtl
limit 100

En dit als antwoord toe te voegen.

Geprobeerd en ik krijg wel een dataset te zien. Kan nog niet controleren of deze 100% juist is:

Hoe kan ik deze tabel in Power BI krijgen? Welke SQL moet ik hiervoor gebruiken? En hoe zit dat met autorisatie?

Voor het gebruik van tabelfuncties kunt u zelf een oplossing maken op basis van een custom view (zie bijvoorbeeld Eigen database-views gebruiken voor SQL en BI-tools).

De autorisatie is aan de achterliggende Bouw7-API server en wijzigt niet door de wijze waarop de gegevens opgehaald worden: via een eigen SQL of via een view van welke soort dan ook.

Het gebruikte SQL-statement zal in ieder geval als Invantive-view terugkomen vanaf de volgende versie 24.0.644 van Invantive Cloud.

Dankjewel. Dan wacht ik tot deze beschikbaar is via jullie. Enig idee wanneer versie 24.0.644 berschikbaar word gesteld?

De huidige versienummer is zichtbaar door rechtsboven op de Bridge Online-URL de dropdown te openen, zoals bijvoorbeeld:

Het datamodel voor Power BI zal nieuwe tabellen niet altijd meteen tonen, afhankelijk van de upgrade. Dit kan enkele dagen duren. U kunt dit versnellen door de cache te resetten die ook getoond is in bovenstaande afbeelding.

Het resetten van de cache staat verder beschreven in: