Het probleem is niet reproduceerbaar gebleken met Invantive Cloud in de tabel SalesOrderLinesIncremental
.
Op Bridge Online is de inhoud van de volgende tabellen geanalyseerd:
ExactOnlineDataDictionary.DataDictionary.IncrementalLoadStatuses@eol
ExactOnlineDataDictionary.DataDictionary.IncrementalLoadStatistics@eol
ExactOnlineDataDictionary.DataDictionary.IncrementalLoadEventLogEntries@eol
Hierin staan dezelfde aantallen en status als op Invantive Cloud (alhoewel er doorlopend iets bij komt).
Vervolgens is een controle op de inhoud van de data gemaakt. Na aanmelden via de Bridge Online driver op Invantive Query Tool
is de volgende query afgevuurd:
select *
from [salesorderlinesincremental@eol]@InvantiveBridgeOnline
where ordernumber = 21039306
met resultaat:
door de bijzonder omvangrijke download.
Daarom is gekeken wat de door Power BI afgevuurde gefilterde data-oproep is:
https://bridge-online.cloud/acme-trading-exact-online/odata4/ExactOnlineREST.Incremental.SalesOrderLinesIncremental@eol?$filter=OrderNumber%20eq%2021039306&$select=DeliveryDate%2CDeliveryStatus%2COrderNumber
Resultaat hiervan is een reeks van regels:
Het probleem met ontbrekende regels is niet reproduceerbaar gebleken.
De enige technische mogelijkheid zou nog zijn dat de gebruikersspecifieke cachebestanden een probleem bevatten. Dit kan niet geanalyseerd worden door het beveiligingsmodel.
Advies
Advies is om zelf deze cachebestanden opnieuw in te stellen. Dat kan door aan te melden op https://bridge-online.cloud en dan rechtsboven voor “Cache resettten” te kiezen:
Merk in bovenstaand plaatje op dat het de Bridge Online-server is (met de “B” in “PBA00”).
Daarna worden alle caches opnieuw opgebouwd. Gezien de omvang van de omgeving kan dit meerdere dagen duren door het beperkte aantal API-calls per dag.
Mocht probleem daarna nog optreden, dan is er mogelijk toch enige fine-tuning nodig aan de rapportages en/of datastroom. We raden aan om een kort consult in te zetten.