Meerdere parameters in SQL query

We willen de volgende query verwerken in een Invantive SQL Custom view en alvast future-proof maken door 2024, 2025 en 2026 alvast in te laden (of in het meest ideale geval, alles groter dan 2023)

select *
from   Nmbrs.Company.WorkCostsByCompanyYear(2024)

Op welke manier moeten we de parameter/query aanpassen om dit te realiseren?

Volgens mij heb ik de oplossing:

select *
from   Nmbrs.Company.WorkCostsByCompanyYear(YEAR => 2024)

Klopt dit?

Dat is hier niet te beoordelen. Advies is om zelf de verwachtingen te matchen met het resultaat.

Het pijltje betekent niet ā€œgroter danā€; zie Wat zijn tabelfuncties en tabelfunctieparameters?.

Naar verwachting zal 1 aanroep nodig zijn per jaar, dus bijvoorbeeld met een from en een join.

1 like

We krijgen momenteel het gewenste resultaat terug, maar als ik het antwoord lees dan gaat de query het niet ā€˜perseā€™ goed doen als 2025 ook in NMBRS wordt geregistreerd.

Hoe join ik dezelfde tabel op zichzelf, met alleen een andere parameter (bijvoorbeeld 2025 en/of 2026) zodat alle resultaten wel in Ć©Ć©n view waar te nemen zijn?

Dat kan op verschillende manieren, maar zoals boven beschreven is waarschijnlijk eenvoudigste oplossing een from met een join zoals:

select *
from   range@datadictionary(5, year(sysdateutc) - 4) rge
join   Nmbrs.Company.WorkCostsByCompanyYear(YEAR => rge.value)

Dit voorbeeld haalt de data op voor huidige jaar en de vier voorafgaande.

1 like

Dit topic is 3 dagen na het laatste antwoord automatisch gesloten. Nieuwe antwoorden zijn niet meer toegestaan.