Wij gebruiken Invantive Cloud voor één van onze klanten om data uit Numbers te halen. Helaas merken we dat er op bepaalde gebieden informatie mist, of dat informatie lastig via de huidige connectoren te ontsluiten is. Voor een groot deel hebben we geaccepteerd dat de data uit Numbers zeer onvolledig is, maar een aantal verzoeken hebben we nog wel en hopelijk kan Invantive hierin ondersteunen:
Wat we eigenlijk willen is gewoon een tabel met alle verlofregels van medewerkers, waarin ook zeker het verloftype staat. De view lijkt daarvoor geschikt, maar vraagt om twee variabelen: medewerker ID en verlof type ID. De medewerker keys zijn nog wel te achterhalen via de Employee tabel, die is immers volledig te benaderen, maar de verlof types kan ik niet rechtstreeks benaderen. Ik weet dus de ID’s niet, en zo kan ik denk ik ook geen logica bouwen die gewoon alle verloftypes van alle medewerkers ophaalt middels een join.
Mijn vraag is: bestaat er een query die zowel de medewerker tabel als de verloftypes joint om dit voor elkaar te krijgen? Het gaat eigenlijk gewoon om een volledige view van deze query:
select *
from Nmbrs.Employees.EmployeeLeaveBalancesByEmployeeLeaveType@nms
( :EmployeeId -- Numeric ID of employee. (number)
, :LeaveType -- One of 'Undefined', 'Type1', 'Type2', 'Type3', 'Type4'. (varchar2)
)
én van deze:
select *
from Nmbrs.Employees.EmployeeLeavesV2ByEmployeeYearLeaveTypeLeaveUsageType@nms
( :EmployeeId -- Numeric ID of employee. (number)
, :LeaveType -- One of 'Undefined', 'Type1', 'Type2', 'Type3', 'Type4'. (varchar2)
, :Soort
, :Year -- Payroll year. (number)
)
Specifieke vragen:
- zijn er views die deze data al weergeven die ik over het hoofd zie?
- Kan Invantive de query aanleveren of een view maken?
- Zo nee, kan Invantive op uren basis ondersteunen om dit te realiseren?
Alvast dank