Ontbrekende Nmbrs data(-tabellen)

Wij hebben de Nmbrs data-tabellen via jullie ontsloten waarmee we verschillende rapportages hebben gebouwd.

Het is ons echter opgevallen dat er een aantal data-tabellen ontbreken, waarvan de informatie wel rechtstreeks in Nmbrs ingevuld wordt. Zie onderstaande lijst welke data/data-tabellen dit betreft:

• Personeelskosten per medewerker - nu enkel op cost center niveau
  • Opbouw van verlofuren (TvT en vakantieuren) - nu is het enkel een samengevoegd saldo
  • De reden van uitdiensttreding personeel - hiervan is een dimensie tabel (Nmbrs.Employees.EndServiceReasons@Nms), maar de ID uit deze tabel zien wij nergens terug komen in andere tabellen.

Ik hoor graag of het mogelijk is om bovengenoemde data(-tabellen) vanuit Nmbrs op te halen.

Betreft dit een bugmelding of een verzoek tot uitbreiding?

In het eerste geval: kunt u dan een reproductiescenario toevoegen. In het tweede geval: kunt u aangeven of er een bekende Nmbrs-API is die de gevraagde informatie zou moeten bieden?

Dit betreft een verzoek tot uitbreiding. In eerder contact met de Nmbrs support afdeling stuurde ze mij de volgende link m.b.t. de tabellen en velden: https://api.nmbrs.nl/soap/v3/.

Tijdens dit contact gaven ze ook aan dat de reden van uitdiensttreding logischerwijs een veld is wat zich in de dienstverbandtabel bevindt. Toen ik als terugkoppeling gaf dat deze kolom niet staat in de “EmployeeEmployments”-tabel, gaven ze aan dat dit geen brontabel is die in de database van Nmbrs bestaat.

Ik heb zelf weinig verstand van API-calls, maar wellicht dat hier iets te vinden is hoe de reden van uitdiensttreding op te roepen is: https://api.nmbrs.nl/soap/v3/EmployeeService.asmx.

Voor de opbouw van verlofuren (TvT en vakantie uren) kwam ik deze tegen: https://api.nmbrs.nl/soap/v3/EmployeeService.asmx?op=LeaveBalance_GetPerType.

Is het mogelijk dat specifiek aangegeven wordt welk veld/velden ontbreken in welke API? Een volledig heranalyse van Nmbrs qua dekkingsgraad zal niet op afzienbare termijn uitgevoerd kunnen worden gezien de daarmee gepaard gaande kosten.

In het verleden zijn alle toen gevonden en bruikbare API’s en velden reeds opgenomen.

Wat er voor nu vooral ontbreekt is het aantal jaarlijkse vakantie-uren wat per medewerker wordt toegekend. Als we in Nmbrs kijken, dan staat daar per medewerker onder verlof het “Beginsaldo huidig jaar” het urenaantal dat ze per jaar toegekend krijgen.

Ik heb deze data nodig per medewerker, doordat ik geen vaste getallen kan meegeven hiervoor i.v.m. Cao- en leeftijdstaffels, waardoor medewerkers verschillende aantallen kunnen hebben.

De tabellen waar ik zou denken dat deze informatie zou kunnen staan zijn Nmbrs.Views.EmployeeLeaveBalancesCurrent@nms, Nmbrs.Employees.EmployeePersonalInfoContractSalaryAddresses@nms of Nmbrs.Employees.EmployeeContracts@nms. Echter staan in geen van deze data-tabellen de kolom die ik nodig heb.

Zou hier naar gekeken kunnen worden?

Advies is om langs de eerder beschreven route te werken:

Is het mogelijk dat specifiek aangegeven wordt welk veld/velden ontbreken in welke API? Een volledig heranalyse van Nmbrs qua dekkingsgraad zal niet op afzienbare termijn uitgevoerd kunnen worden gezien de daarmee gepaard gaande kosten.
In het verleden zijn alle toen gevonden en bruikbare API’s en velden reeds opgenomen.