Meerdere parameters in SQL query

We willen de volgende query verwerken in een Invantive SQL Custom view en alvast future-proof maken door 2024, 2025 en 2026 alvast in te laden (of in het meest ideale geval, alles groter dan 2023)

select *
from   Nmbrs.Company.WorkCostsByCompanyYear(2024)

Op welke manier moeten we de parameter/query aanpassen om dit te realiseren?

Volgens mij heb ik de oplossing:

select *
from   Nmbrs.Company.WorkCostsByCompanyYear(YEAR => 2024)

Klopt dit?

Dat is hier niet te beoordelen. Advies is om zelf de verwachtingen te matchen met het resultaat.

Het pijltje betekent niet “groter dan”; zie Wat zijn tabelfuncties en tabelfunctieparameters?.

Naar verwachting zal 1 aanroep nodig zijn per jaar, dus bijvoorbeeld met een from en een join.

1 like

We krijgen momenteel het gewenste resultaat terug, maar als ik het antwoord lees dan gaat de query het niet ‘perse’ goed doen als 2025 ook in NMBRS wordt geregistreerd.

Hoe join ik dezelfde tabel op zichzelf, met alleen een andere parameter (bijvoorbeeld 2025 en/of 2026) zodat alle resultaten wel in één view waar te nemen zijn?

Dat kan op verschillende manieren, maar zoals boven beschreven is waarschijnlijk eenvoudigste oplossing een from met een join zoals:

select *
from   range@datadictionary(5, year(sysdateutc) - 4) rge
join   Nmbrs.Company.WorkCostsByCompanyYear(YEAR => rge.value)

Dit voorbeeld haalt de data op voor huidige jaar en de vier voorafgaande.

1 like

Dit topic is 3 dagen na het laatste antwoord automatisch gesloten. Nieuwe antwoorden zijn niet meer toegestaan.