Melding Odoo bij inlezen: Failed to save modifications to the server

Het is gelukt om de connectie op te zetten.

Ik krijg echter nu wel problemen bij het inladen van gegevens: Odoo account move_line@odo.

Failed to save modifications to the server. Error returned: 'OLE DB or ODBC error: [DataSource.Error] OData: Invalid JSON. A comma character ‘,’ was expected in scope ‘Array’. Every two elements in an array and properties of an object must be separated by commas… The current operation was cancelled because another operation in the transaction failed. '.

Wat kunnen we hier doen?

Advies is om in Invantive Bridge Online Monitoring te kijken naar de echte melding en die toe te voegen als antwoord.

Dit is een screenshot van online monitoring tool:

itgenodo096
keys must be str, int, float or None, not frozendict

Deze melding wordt veroorzaakt door een bug in Odoo; zie voor details Odoo v16 : Interne serverfout - itgenodo096: keys must be str, int, float, bool or None, not frozendict (200) (builtins.TypeError) en het aldaar vermelde advies richting Odoo.

Hoe neem ik dit het beste op met Odoo?
Ik wil dit graag werkende krijgen.

Uw Odoo-applicatiebeheerder zal de geschikte procedure kennen. Advies is hem/haar te raadplegen.

Wij zijn zelf Odoo-partner en dus onze eigen applicatiebeheerder hier. Is er iets die we kunnen ondernemen om dit werkende te krijgen.

We zitten op een Odoo.sh omgeving.

De bugfix hiervoor op Odoo is opgeleveerd en opgenomen in 16.2, 16.3, 16.4 en 16.5. Zorg dat een van de releases in gebruik genomen wordt genoemd onderaan op:

Het is ons onbekend hoe de versienummering werkt binnen Odoo na de eerste twee getallen en hoe vast te stellen is dat deze fix in productie genomen is.