Odoo v16 : Interne serverfout - itgenodo096: keys must be str, int, float, bool or None, not frozendict (200) (builtins.TypeError)

Link naar vorige topic. Deze was toen opgelost maar nu komt het terug voor. Weer op de account.move en de account.move.line . Er zijn nog tabellen waar dit voorkomt. Een aantal tabellen lukt dan wel om weer in te laden.
Dit is de volledige fout:

Kan de aanpassingen niet op de server opslaan. Fout geretourneerd: 'OLE DB or ODBC error: [DataSource.Error] OData: Aanvraag mislukt: De externe server heeft een fout geretourneerd: (500) Interne serverfout. (itgenodo096: keys must be str, int, float, bool or None, not frozendict (200) (builtins.TypeError) (itgenodo096, 16441f68-48a7-4543-8e6c-85e78457458e)). The current operation was cancelled because another operation in the transaction failed. '.

Enig idee hoe we dit oplossen?

Kunt u aangeven met welke SQL-statements u dit kunt opwekken? Deze zijn zichtbaar bij Invantive Bridge Online Monitoring.

Het betreft gewoon het inladen van gegevens via OData in PowerBI. Enkele tabellen geven deze foutmelding weer. Bij andere tabellen is dit dan weer niet.

Om de vraag te kunnen beantwoorden benodigen we meer informatie. Is het mogelijk om de SQL-statements waarmee dit opgewekt wordt toe te voegen? Deze zijn zichtbaar bij Invantive Bridge Online Monitoring (zie Meer inzicht met nieuwe Bridge Online Monitoring).

SQL-instructies:

select t.*
from   Odoo.account.move@odo t

select t.*
from   Odoo.account.move_line@odo t

Any update on how to solve this. If I renew the connection, it sometimes works. This not an ideal workflow. The connection should keep working.

Advies is om contact op te nemen met Odoo en hen te vragen deze bug fix beschikbaar te stellen voor de gebruikte Odoo-omgevingen:

Nog steeds geen oplossing, ik weet ook niet hoe ik dit best aanpak bij Odoo zelf aangezien jullie de connector voorzien. Voorstellen?

Het beste is dan via de implementatieconsultant dit bij Odoo neerleggen; deze kent de wegen. Het is helaas niet altijd realistisch mogelijk om om kwaliteitsproblemen in Odoo heen te werken en de kwaliteitscontrole op de API’s is niet altijd optimaal.

Ik kijk voor een andere oplossing, want ik kan niet steeds een helpdesk contacteren om dergelijke problemen op te lossen. Ik ben nog steeds geen stap verder. Alvast bedankt.

Dank voor update; begrijpelijk. Helaas zijn we in deze afhankelijk van de stabiliteit van de Odoo-API’s.

Recent is Odoo 17 aangekondigd. Hierin zullen naar verwachting ook de bugfixes zitten die naar v16 gebackport zijn. Daarnaast zijn schijnbaar de prestaties van de API’s significant verbeterd.