MFA reset voor veel gebruikers niet meer mogelijk na overgang naar Exact One Identity

Ik loop bij veel klanten tegen het volgende aan en ben benieuwd of anderen hier ervaring mee hebben. Veel gebruikers stappen over naar One Identity (op aanraden van Exact). Maar zij kunnen dan niet meer zelf hun MFA resetten, met als gevolg dat ze geen TOTP code kunnen genereren. De gebruikers zien simpelweg de resetbutton niet meer in Exact.

Is dit een instelling waar de hoofdgebruiker wat aan kan doen?

Stel dat een gebruiker een nieuwe telefoon heeft of de authenticatie app om wat voor reden dan ook opnieuw moet instellen, dan zou je verwachten dat een gebruiker dit toch zelf kan doen?

Ben benieuwd of anderen hier ervaring mee hebben.

De MFA-implementatie van One Exact Identity is significant zwakker op meerdere onderdelen dan de MFA-implementatie van Exact Online. Helaas is daar geen alternatief voor.

Advies is om deze problemen telkens te laten melden door de gebruiker bij Exact Online Support. De ervaring is tot op heden dat er geen structurele oplossingen zijn, maar dat wel meer dan de helft van de problemen door Exact Online Support na melding opgelost worden.

Als alternatief kan geprobeerd worden een nieuwe gebruiker aan te maken en de oude te laten vervallen.

Deze vraag is automatisch gesloten na 2 weken inactiviteit. Het laatste gegeven antwoord is gemarkeerd als oplossing.

Gelieve een nieuwe vraag te stellen via een apart topic als het probleem opnieuw optreedt. Gelieve in de nieuwe vraag een link naar dit topic op te nemen door de URL er van in de tekst te plakken.

Dit topic is 7 dagen na het laatste antwoord automatisch gesloten. Nieuwe antwoorden zijn niet meer toegestaan.