Nieuwe Excel versie (Office 365) - formules tonen "#NAAM"

Ik ben gisteren overgestapt van een lokale Office 2019 installatie naar Office 365.
Sindsdien geven mijn formules ‘#NAAM?’ als uitkomst.

In dit voorbeeld gebruik ik onderstaande formules:

  • =@I_EOL_GLACT_DESC: omschrijving grootboekrekening
  • =@I_EOL_BAL_PDE_CLOSE: saldo grootboekrekening

Het ziet er zo uit:

#NAAM

Ik heb de stappen al gevolgd op Excel toont #NAAM ipv balanscijfers uit Exact Online.

Ik heb gekeken naar het toelaten van macro’s binnen excel en het toevoegen van vertrouwde locaties.
Echter krijg ik het nog niet voor elkaar.

Voor de zekerheid: gaat het om Excel onder Windows of Excel in een browser?

Microsoft Office 365 is namelijk een verzamelnaam voor veel varianten, zoals software op een iPhone, Mac, Windows en binnen een browser.

De Invantive Control for Excel add-in werkt uitsluitend onder Microsoft Windows-versie van Excel. Microsoft levert alleen daar de Microsoft .net engine mee als onderdeel van Excel; op alle andere platformen ontbreekt die. Om vergelijkbare redenen werkt bijvoorbeeld Power BI Desktop op dit moment ook niet op de Mac.

Excel onder Windows. Ik kan wel reguliere data downloaden met Invantive, alleen de formules werken niet.

Dank. Verzoek is om via de optie “Support (NL)” bovenaan op de forums een afspraak te plannen met een supportmedewerker. Gelieve de URL van dit topic op te geven bij het plannen.

Na analyse bleek dat er in de Invantive formule het directe pad stond naar het volgende bestand.

Normaal kan dit worden opgelost door de referenties om te zetten onder het kopje Extra → Leg referenties om (Hoe los ik een #N/B of #N/A op in Invantive Control for Excel?)
Maar dit loste het probleem niet op. De stappen om het probleem op te lossen waren als volgt:

  • Kopieer het C: pad in de Excel Formule, dit ziet er ongeveer zo uit:

C:\Users\xxxx\AppData\Roaming\Microsoft\AddIns\Invantive Control functions.xlam

  • Plak deze in een File Explorer, dit bestand zal vervolgens worden opgestart op de achtergrond
  • Selecteer een andere Administratie om de gegevens tijdelijk opnieuw in te laden, of gebruik de volgende toetscombinatie CTRL + Alt + Shift + F9.

Vervolgens zullen de juiste waarden uit Exact Online worden gehaald en verdwijnt het directe pad ook uit de formules. De formule zal er vervolgens weer normaal uit zien.

Deze stappen komen veel overeen met de stappen die hier beschreven staan: Excel toont #NAAM ipv balanscijfers uit Exact Online

Maar voor nu is het probleem opgelost.

Deze vraag is automatisch gesloten na 2 weken inactiviteit. Het laatste gegeven antwoord is gemarkeerd als oplossing.

Gelieve een nieuwe vraag te stellen via een apart topic als het probleem opnieuw optreedt. Gelieve in de nieuwe vraag een link naar dit topic op te nemen door de URL er van in de tekst te plakken.