NMBRS - loonjournaalpost HeaderDate

Sinds 20 oktober jl. kan ik geen data meer ophalen uit NMBRS en krijg de volgende melding

Nmbrs - Loonjournaalpost

De kolom HeaderDate van de tabel is niet gevonden.

Is er iets bij NMBRS in de tabellen gewijzigd?

Kunt u meer context geven over de foutmelding, de Invantive-foutcode en welk Invantive product?

Het lijkt er op dat er sinds 20 oktober een wijziging in NMBRS heeft plaatsgevonden.

Ik krijg onderstaande melding:

Nmbrs - Loonjournaalpost

OLE DB- of ODBC-fout: [DataSource.Error]
OData:
Aanvraag mislukt:
De externe server heeft een fout geretourneerd: (500) Interne serverfout.
(itgenoda035: De Nmbrs-server heeft een interne fout geretourneerd, meestal is dat een applicatiefout binnen Nmbrs.
Neem contact op met de ondersteuning van Nmbrs met de verzamelde oproepgegevens van het native platform of stel een vraag op de Invantive-forums met deze oproepgegevens.
(CompanyService Web Service)
Neem contact op met de ondersteuning van Nmbrs met de verzamelde oproepgegevens van het native platform of stel een vraag op de Invantive-forums met deze oproepgegevens.
(itgenoda035, 51c9a9b5-2dcb-46e8-b979-2a50c6cd06a9)).

Aanvullen informatie

Is het mogelijk om een (geanonimiseerde) schermafdruk van de details van het verzoek in Invantive Bridge Online Monitoring toe te voegen zoals beschreven in Meer inzicht met nieuwe Bridge Online Monitoring?

De details vindt u door te klikken op het downloadverzoek welke het onderwerp van dit onderwerp representeert.

Het downloadverzoek heeft meestal een SQL-statement waarin de tabelnaam zichtbaar is.

Gelieve tenminste de volgende gegevens zichtbaar te laten van beide kolommen:

  • de titelbalk met de request ID,
  • de statuscode, netwerkgrootte, pad en tijdstippen in de linkerkolom,
  • de foutcode en foutmelding helemaal onderaan in de linkerkolom,
  • de gehele rechterkolom inclusief het SQL statement, tabelnaam en parameterwaardes.

Bijvoorbeeld:

Controleer juiste server en gebruiker

Controleer zorgvuldig dat u zich aanmeldt op de Bridge Online-website die ook gebruikt wordt vanuit Power BI en met dezelfde gebruikersnaam. U ziet alleen de verzoeken van de Invantive Cloud-gebruiker waarmee u zich aanmeldt op de website.

Er zijn vier servers in gebruik:

  • bridge-online.cloud
  • app-online.cloud
  • bridge-online.invantive.com
  • app-online.invantive.com

De gebruikte server ziet u in uw script of broncode van rapportage.

Controleer juiste aanvraag en details

Zorg ervoor dat u het verzoek eerst selecteert om de details weer te geven. Er hoort maar één verzoek zichtbaar zijn in de schermafbeelding.

Controleer ook zorgvuldig of het verzoek een pad heeft met odata4 of apps. Verzoeken met andere paden zijn over het algemeen niet relevant voor dit doel.

Foutmelding en tips per e-mail

Daarnaast zal de Invantive Cloud-gebruiker die de foutmelding heeft op zijn e-mailadres veelal een e-mail ontvangen met een foutmelding en tips als er sprake is van een foutmelding in Power BI, Power Query, Azure Data Factory, Qlik of Tableau.

Advies is om de spam van de betrokken gebruiker te controleren op dergelijke e-mails verzonden vanaf support@invantive.com.