Eerder ervaarden wij problemen met het inladen van de tabellen EmployeeVariableHours en EmployeeFixedHours, inmiddels kunnen deze nu succesvol worden ingeladen. Het valt nu echter op dat sinds 31-10 onze gegevensstroom “NMBRS_COSTS” niet meer succesvol ververst kan worden, wat eerst zonder problemen lukte.
Dit zijn de tabellen die in deze gegevensstroom worden binnen gehaald:
In de Excel-exports van PBI is te zien dat die elke keer vast loopt op de tabel CompanyRunCostCentersV2@nms, is hier toevallig iets in veranderd?
Is het mogelijk om een (geanonimiseerde) schermafdruk van de details van het verzoek in Invantive Bridge Online Monitoring toe te voegen zoals beschreven in Meer inzicht met nieuwe Bridge Online Monitoring?
De details vindt u door te klikken op het downloadverzoek welke het onderwerp van dit onderwerp representeert.
Het downloadverzoek heeft meestal een SQL-statement waarin de tabelnaam zichtbaar is.
Gelieve tenminste de volgende gegevens zichtbaar te laten van beide kolommen:
de titelbalk met de request ID,
de statuscode, netwerkgrootte, pad en tijdstippen in de linkerkolom,
de foutcode en foutmelding helemaal onderaan in de linkerkolom,
de gehele rechterkolom inclusief het SQL statement, tabelnaam en parameterwaardes.
Controleer zorgvuldig dat u zich aanmeldt op de Bridge Online-website die ook gebruikt wordt vanuit Power BI en met dezelfde gebruikersnaam. U ziet alleen de verzoeken van de Invantive Cloud-gebruiker waarmee u zich aanmeldt op de website.
Er zijn vier servers in gebruik:
bridge-online.cloud
app-online.cloud
bridge-online.invantive.com
app-online.invantive.com
De gebruikte server ziet u in uw script of broncode van rapportage.
Controleer juiste aanvraag en details
Zorg ervoor dat u het verzoek eerst selecteert om de details weer te geven. Er hoort maar één verzoek zichtbaar zijn in de schermafbeelding.
Controleer ook zorgvuldig of het verzoek een pad heeft met odata4 of apps. Verzoeken met andere paden zijn over het algemeen niet relevant voor dit doel.
Foutmelding en tips per e-mail
Daarnaast zal de Invantive Cloud-gebruiker die de foutmelding heeft op zijn e-mailadres veelal een e-mail ontvangen met een foutmelding en tips als er sprake is van een foutmelding in Power BI, Power Query, Azure Data Factory, Qlik of Tableau.
Advies is om de spam van de betrokken gebruiker te controleren op dergelijke e-mails verzonden vanaf support@invantive.com.
Ik heb een handmatige data-refresh gestart vanuit Power BI, waarna deze na 00:01:02 stopt als mislukt. Wat hierbij op valt is dat de monitoringregels in Invantive allemaal groen aangeven, zie onderstaand:
Als ik op een van de regels klik krijg ik het volgende:
De tabellen die in deze gegevensstroom zitten zijn eerder succesvol ingeladen, waarna ze in eerste instantie ook elke keer succesvol ververst konden worden. Sinds 31-10 loopt die bij continue op de error.
Als de download vanuit Invantive Bridge Online eindigt met een groene status (HTTP 200), dan hebben de rijen volledig de server verlaten zonder problemen.
Advies is om de Power BI-processen na te lopen die de gegevens verder verwerken op fouten of afwijkingen tov de opgehaalde twee rijen.