Sinds gisteren lopen we op een error bij het vernieuwen van onze Nmbrs-gegevensstroom, waarbij die continue vast loopt op de tabel Nmbrs.Views.EmployeeCostCentersCurrent@nms.
Voorheen zijn de data-vernieuwingen wel succesvol verlopen. Tijdens het draaien van de refresh komen onderstaande regels in de monitoring naar voren:
Is het mogelijk om een (geanonimiseerde) schermafdruk van de details van het verzoek in Invantive Bridge Online Monitoring toe te voegen zoals beschreven in Meer inzicht met nieuwe Bridge Online Monitoring?
De details vindt u door te klikken op het downloadverzoek welke het onderwerp van dit onderwerp representeert.
Het downloadverzoek heeft meestal een SQL-statement waarin de tabelnaam zichtbaar is.
Gelieve tenminste de volgende gegevens zichtbaar te laten van beide kolommen:
de titelbalk met de request ID,
de statuscode, netwerkgrootte, pad en tijdstippen in de linkerkolom,
de foutcode en foutmelding helemaal onderaan in de linkerkolom,
de gehele rechterkolom inclusief het SQL statement, tabelnaam en parameterwaardes.
Controleer zorgvuldig dat u zich aanmeldt op de Bridge Online-website die ook gebruikt wordt vanuit Power BI en met dezelfde gebruikersnaam. U ziet alleen de verzoeken van de Invantive Cloud-gebruiker waarmee u zich aanmeldt op de website.
Er zijn vier servers in gebruik:
bridge-online.cloud
app-online.cloud
bridge-online.invantive.com
app-online.invantive.com
De gebruikte server ziet u in uw script of broncode van rapportage.
Controleer juiste aanvraag en details
Zorg ervoor dat u het verzoek eerst selecteert om de details weer te geven. Er hoort maar één verzoek zichtbaar zijn in de schermafbeelding.
Controleer ook zorgvuldig of het verzoek een pad heeft met odata4 of apps. Verzoeken met andere paden zijn over het algemeen niet relevant voor dit doel.
Foutmelding en tips per e-mail
Daarnaast zal de Invantive Cloud-gebruiker die de foutmelding heeft op zijn e-mailadres veelal een e-mail ontvangen met een foutmelding en tips als er sprake is van een foutmelding in Power BI, Power Query, Azure Data Factory, Qlik of Tableau.
Advies is om de spam van de betrokken gebruiker te controleren op dergelijke e-mails verzonden vanaf support@invantive.com.
Voor interne verwerkingsfouten wordt teruggevallen in Bridge Online en App Online naar generieke meldingen zoals “Systeemfout.”
De echte tekst is dan te vinden in het scherm “Systeemberichten” op Invantive Cloud.
In dit geval is de volledige tekst:
itgenxml091
The column ‘KOSTENSOORTCODE’ has a value ‘P0023’ which can not be converted to the data type ‘decimal’.
The value ‘P0023’ is not a valid decimal.
The input string ‘P0023’ was not in a correct format. Use decimal dot ‘.’ as a decimal separator and comma ‘,’ as a thousands separator."
Vergelijkbare meldingen komen ook elders voor.
Een analist zal bestuderen in hoeverre de metadata van Nmbrs correct is en wijziging behoeft door Invantive of Nmbrs zelf.
Op welke manier zal het gecommuniceerd worden zodra de oplossing is geïmplementeerd? Dit zodat we op de hoogte zijn dat de gegevensstroom weer succesvol vernieuwd kan worden.
Er is een nieuwe release beschikbaar die dit probleem zou moeten oplossen. De benodigde wijzigingen zijn beschikbaar vanaf release 25.0.143 en in alle toekomstige BETA versies.
Deze nieuwe release is/wordt in productie genomen op Invantive Cloud.
Wanneer wordt naar verwachting deze release gelaunched? Betreft dit een update van 1-maandelijkse of 1-wekelijkse frequentie? Het is voor ons namelijk van belang dat we weer consistent en succesvol de data binnen krijgen, zodat we verder kunnen met het project.
Ik heb de link inderdaad gelezen, echter kunnen wij wat concretere informatie gebruiken wanneer wij kunnen verwachten dat de API voor die gegevensstroom weer werkt. Wij zijn namelijk afhankelijk van een goede en succesvolle ontsluiting voordat wij verdere stappen in ons project kunnen ondernemen.
Ik verneem graag of er iets concreter benoemd kan worden wanneer er verwacht wordt dat het opgelost is.
In de link staat het beleid beschreven inclusief frequentie. Advies is om de daar beschreven stappen te volgen om te zien wanneer een release beschikbaar is gekomen. Omdat er sprake is van standaardsoftware met parallelle wijzigingen uit verschillende redenen kunnen we helaas niet aansluiten bij een projectmatige tijdlijn.
Een wijziging die het probleem zou moeten oplossen zit reeds in de volgende release:
Er is een nieuwe release beschikbaar die dit probleem zou moeten oplossen.