OData connector kopieert records ipv updaten in Power Apps

We gebruiken sinds kort Exact Bouw en ik gebruik de Invantive Bridge URL met de Odata connector om met de data in Exact Bouw te verbinden.

Dit gaat uitstekend in Power BI.

De verbinding lukt in Power Apps ook en de tabellen verschijnen wel, maar op een of andere manier kopieert hij telkens records. In de projectentabel zie ik bijvoorbeeld hetzelfde projecten wel 6-7 keer staan.

Weet iemand waar dit door komt en hoe ik dit kan oplossen?

Zowel Power BI als Power Apps stellen een vraag via het OData-protocol. Details van deze vraag zijn op te vragen via Bridge Online Monitoring. Hierin staat ook het aantal rijen.

Advies is om te controleren dat het aantal rijen daar overeenstemt met hetgeen in het UniversalSQL-statement dat er boven staat.

De download kan ook handmatig in de browser gedaan worden door in Bridge Online Monitoring op de blauwe URL achter het label “Pad” te klikken.

Als dat overeenstemt, dan ligt het probleem in Power Apps en/of de daar gebruikte scripts. Als dat niet overeenstemt, en bijvoorbeeld anders is tussen Power BI en Power Apps requests, gelieve dan een reactie toe te voegen.

Bedankt voor de reactie!

Het lijkt allemaal overeen te stemmen, wordt dus een zoektocht binnen Power Apps.

1 like

Dit topic is 7 dagen na het laatste antwoord automatisch gesloten. Nieuwe antwoorden zijn niet meer toegestaan.