OData query wordt tweemaal uitgevoerd

In Invantive Bridge Online is te zien dat twee keer een download uitgevoerd wordt van InvoicesLinesAll op Teamleader. Dit kan ik niet thuisbrengen:

Beste Bart, ik zie dat je de log stuurt van de Bridge Online monitoring. Ik zie alleen de bron niet. Misschien gebruik je Power BI. Kan je daar controleren hoe vaak de data opgehaald wordt? Heb je meerdere tabellen met dezelfde data?

Ik denk dat ik ondertussen de oorzaak van het probleem gevonden heb. Het is gerelateerd hoe de “Power Query Editor” de stappen vertaald naar SQL. De volgorde van de stappen speelt hierbij een belangrijke rol. Eén van de eerste stappen was effectief het filteren van de gegevens op datum en dat liep goed. Maar verder in de stappen stond nog een filter en in plaats van deze uit te voeren op de reeds gefilterde gegevens gaat hij opnieuw de volledige tabel uitlezen. Dat verklaart het tweemaal uitvoeren van de OData query. Ik heb de stappen herschreven en ik ga nu morgen zien wat dit oplevert.

Fijn dat je het euvel gevonden lijkt te hebben en dankjewel voor de toelichting. Dat zal ook anderen helpen te begrijpen wat er kan gebeuren.

Werkt nu alles naar behoren?