Beste, al een paar dagen krijgen we bovenstaande foutmelding wanneer wanneer we de data in PowerBI refreshen. Bijkomend is ook dat de connector niet meer actief is (zie bijlage).
Aanvullen informatie
Is het mogelijk om een (geanonimiseerde) schermafdruk van de details van het verzoek in Invantive Bridge Online Monitoring toe te voegen zoals beschreven in Meer inzicht met nieuwe Bridge Online Monitoring?
De details vindt u door te klikken op het downloadverzoek welke het onderwerp van dit onderwerp representeert.
Het downloadverzoek heeft meestal een SQL-statement waarin de tabelnaam zichtbaar is.
Gelieve tenminste de volgende gegevens zichtbaar te laten van beide kolommen:
- de titelbalk met de request ID,
- de statuscode, netwerkgrootte, pad en tijdstippen in de linkerkolom,
- de foutcode en foutmelding helemaal onderaan in de linkerkolom,
- de gehele rechterkolom inclusief het SQL statement, tabelnaam en parameterwaardes.
Bijvoorbeeld:
Controleer juiste server en gebruiker
Controleer zorgvuldig dat u zich aanmeldt op de Bridge Online-website die ook gebruikt wordt vanuit Power BI en met dezelfde gebruikersnaam. U ziet alleen de verzoeken van de Invantive Cloud-gebruiker waarmee u zich aanmeldt op de website.
Er zijn vier servers in gebruik:
bridge-online.cloudapp-online.cloudbridge-online.invantive.comapp-online.invantive.com
De gebruikte server ziet u in uw script of broncode van rapportage.
Controleer juiste aanvraag en details
Zorg ervoor dat u het verzoek eerst selecteert om de details weer te geven. Er hoort maar één verzoek zichtbaar zijn in de schermafbeelding.
Controleer ook zorgvuldig of het verzoek een pad heeft met odata4 of apps. Verzoeken met andere paden zijn over het algemeen niet relevant voor dit doel.
Foutmelding en tips per e-mail
Daarnaast zal de Invantive Cloud-gebruiker die de foutmelding heeft op zijn e-mailadres veelal een e-mail ontvangen met een foutmelding en tips als er sprake is van een foutmelding in Power BI, Power Query, Azure Data Factory, Qlik of Tableau.
Advies is om de spam van de betrokken gebruiker te controleren op dergelijke e-mails verzonden vanaf support@invantive.com.
Sorry, maar daar heeft het m.i. niks mee te maken.
Ook als ik vanuit Invantive Cloud een connectie probeer te maken met TeamLeader krijg ik een foutmelding:
Om u goed te kunnen assisteren is het nodig om het bijbehorende request te hebben.
Zou u deze kunnen toevoegen?
Nogmaals, de OData connectie tussen PowerBI en het Invantive platform kan niet worden opgezet. Ik krijg dan ook geen logs in het dashboard (enkel logs van de activiteiten die ik op het platform zelf uitvoer). Heeft het misschien te maken met het hoge aantal API call die we uitgevoerd hebben ? Die staat - om een voor mij onduidelijke reden - heel hoog:
Het aantal verse API-aanroepen zit ruim boven de 100%. Dit zal een foutmelding veroorzaken bij het ophalen van data.
U kunt de limiet en het aantal uitgevoerde API-aanroepen zien door boven de blauwe balk te zweven. De volledige details zijn inzichtelijk via het scherm Sessie-I/O’s.
Advies is om te kijken welke download dit veroorzaakt heeft en waar nodig te optimaliseren.
Met alle respect maar er is afgelopen maanden niks veranderd aan onze kant. Elke dag wordt ongeveer dezelfde hoeveelheid data binnengehaald. Geen idee waarom de laatste 2 dagen het aantal API calls drastisch toegenomen is. Is er misschien iets veranderd aan jullie kant ? Ik vind het ook weinig klantvriendelijk om op basis hiervan onze toegang te blokkeren. Op zijn minst zou er een waarschuwing mogen uitgestuurd worden … En wat betekent dit nu voor de volgende dagen ?
Wijziging
Tussen 23 en 24 maart zijn de verschillende componenten overgegaan van release 25.0 naar 26.0. Zie ook: Release 26.0 rolling out on all products (Engels).
Limieten
De limieten per plan zijn bij de overgang ongewijzigd gebleven; op Invantive Cloud kunt u bij uw overeenkomst de limieten terugvinden door te klikken op het veld “Productcode”.
De integratie van het meten van gebruik is wel op talloze onderdelen verbeterd, waardoor gebruik dat eerder niet gemeten werd, maar wel optrad, nu wel geregistreerd wordt. Het is niet te bepalen of dat hier het geval is.
De controle op limieten is noodzakelijk om de gedeelde apparatuur te verdelen tussen de verschillende gebruikers. Zie voor meer achtergrond: Fair Use Daglimieten voor een Betere Gebruikerservaring
Op dit moment worden er geen waarschuwingen gestuurd; enkel in het dashboard op Invantive Cloud is dit zichtbaar. Het is niet gepland noch verwacht om waarschuwingen te gaan sturen, aangezien een eventuele overschrijding normaliter buiten kantooruren plaatsvindt.
Bij gebruik van een lokale (on-premises) installatie gelden deze limieten niet. Dit is voor gebruikers met extreem grote volumes een alternatief. Met een lokale (on-premises) installatie kan ook zelf tot op zekere hoogte het overgangsmoment tussen releases bepaald worden.
Aanpak
Verwachting is dat het aantal API-calls de komende ongewijzigd blijft. Mogelijkerwijs gebruikt u een complexe query die een ander executiepad krijgt of wordt een andere logica gebruikt.
Een korte controle op uw plan gaf aan dat de grote volumes komen van:
- 15413x
InvoiceLinesById - 4.366x
SubscriptionLinesBySubscriptionId
Samen vormen deze 93% van de 21.143 verse API-calls, waarbij vers gelimitieerd is tot 25.000 als het goed is met dit plan.
Het aantal verse plus niet-verse API-calls is gelimiteerd tot 50.000. Het daadwerkelijk gebruik is echter 172.132. Dit is de overschrijding.
Helaas is het label niet zichtbaar vanwege de kleine omvang. U kunt deze wel zien als de grafiek vergroot wordt.
De genoemde twee tabellen zijn bekende beperkingen van Teamleader Focus; helaas is het voor Invantive niet mogelijk om dit te verbeteren, maar zal een omgevingsspecifieke oplossing nodig zijn of een verbetering door Teamleader zelf.
Advies is om de twee aantallen te noteren die horen bij de lange blauwe balk.
Advies daarna is om te bestuderen welke query of queries het probleem veroorzaken. Tips hiervoor zijn te vinden onder het kopje “Voor de Geraakte Gebruikers” op Fair Use Daglimieten voor een Betere Gebruikerservaring.
Het minder frequent ophalen zal de werking significant verbeteren, bijvoorbeeld 1x per dag in plaats van circa 8x. Of het gebruik van een eigen opslag.
Een alternatief is om over te stappen op een ander (groter) plan, maar in het algemeen is het advies om eerst te pogen het gebruik te optimaliseren.
Mocht dit niet succesvol zijn, dan is advies om een Invantive-consultant te betrekken. Gezien de aard van het probleem is het advies om dit rechtstreeks bij Invantive te doen. U kunt dit inplannen via de chatbox rechtsonder op elke Invantive-website.
Het was misschien beter geweest om eerst de gebruikers op de hoogte te stellen van de wijzigingen én de consqeunties. Zoals je zelf aanhaalt hebben wij noch jullie invloed hoe TeamLeader zijn tabellen opzet. Bovendien zit ik nu volledig vast: ik zou bijvoorbeeld de historiek van de “InvoiceLines” voor 2024 (en misschien zelf 2025) kunnen opbouwen maar momenteel kan ik helemaal niet aan de data want ik loop contstant tegen de limieten aan.
Sorry, maar ik ben momenteel helemaal niet tevreden over deze manier van zaken en bovendien word ik onder druk gezet door onze eigenaars om de cijfers op te leveren.
PS: we refreshen maar één keer per dag (enkel dat om 4:00), ik weet niet waar jullie de 8x per dag vandaan halen.
Hoe vervelend ook, maar voor zover bekend is er geen reden om aan te nemen dat er sprake is van een bug.
Advies is om de eerder genoemde adviezen op te volgen.
U kunt ook overwegen om over te stappen op het Premium-plan. Dit verhoogt de limieten significant en ook voor verse rijen komt het einde van het standaardplan nu al in zicht met de huidige werkwijze.
Wat kost een Premium-plan en wat zijn de limieten ?
Het Premium-plan is te vinden op bijvoorbeeld:
door aan te vinken “Inclusief Exact Online Premium en Twinfield”
De limieten zijn te vinden door te gaan naar uw overeenkomst, daar te klikken op Productcode en dan toe te voegen de vorm: SUB25EA10. In de toegevoegde kolom staan de verschillende eigenschappen en limieten.