OData request failed - HTTP 429

We kunnen al een hele dag geen data refreshen uitvoeren in PowerBI.
Foutmelding:

An error occurred in the ‘Teamleader - Odata’ query. DataSource.Error:
OData: Request failed:
The remote server returned an error:
(429) Too Many Requests. (Too Many Requests)
Details:
DataSourceKind=OData
DataSourcePath=https://bridge-online.cloud/acme-teamleader/odata4
Url=https://bridge-online.cloud/acme-teamleader/odata4

Enig idee wat er aan de hand is ?

Is het mogelijk om een (geanonimiseerde) schermafdruk van de details van het verzoek in Invantive Bridge Online Monitoring toe te voegen zoals beschreven in Meer inzicht met nieuwe Bridge Online Monitoring?

De details vindt u door te klikken op het downloadverzoek welke het onderwerp van dit onderwerp representeert.

Gelieve tenminste de volgende gegevens zichtbaar te laten:

  • de titelbalk met de request ID,
  • de statuscode, netwerkgrootte en tijdstippen in de linkerkolom,
  • de foutcode en foutmelding helemaal onderaan in de linkerkolom,
  • de gehele rechterkolom.

Het vreemde is dat je nergens een SQL statement te zien krijgt.

De foutmelding betreft 429 en nog net zichtbaar uiterst rechtsonder in de afbeelding met itgenmme026 is dat remaing=0.

Waarschijnlijk is de limiet plus 100% tijdelijke extra ruimte bereikt binnen de Fair Use Policy.

Advies is om de volgende artikelen te bestuderen:

En het gebruik van de Teamleader-tabellen te optimaliseren.

We zijn zeer vertrouwd met de performantie problematiek gerelateerd de Custom Fields (CF). Helaas gebruiken we veel CF voor “invoices” en daarvoor is er nog geen oplossing.
In het verleden hebben we de oplossing geïmplenteerd zoals beschreven in de case Teamleader en Fair Use limiet qua maximale looptijd - invantive, waarbij we de cache werd ingesteld op 604800 seconden (= 7 dagen). Dat heeft lange tijd perfect gewerkt, tot een paar weken geleden. Zonder enige wijziging van onze kant, werden de CF toch weer elke nacht geladen (= 3 uur). Geen idee waarom.
Voor vandaag heeft het geen zin maar als we morgen geen rapporten kunnen laden ga ik toch aandringen om onze teller op nul te zetten. Reden is dat we de komende dagen gesprekken hebben over de budetten van volgend jaar.

De huidige opzet van uw rapportages lijkt niet te passen binnen de huidige abonnementsvorm en bijbehorende Fair Use-limieten. Aangezien tijdelijk de limieten pas bij 200% gehandhaafd worden zal ook een upgrade naar Office Premium (met hogere waardes) geen soelaas bieden op de gedeelde infrastructuur.

Enkele denkbare alternatieven zijn:

  • via bijvoorbeeld Invantive Query Tool on-premises de data te verwerken; er gelden dan geen Fair Use-limieten,
  • de queries te optimaliseren waar mogelijk zoals boven beschreven,
  • bij Teamleader extra aandacht te vragen voor custom fields op invoices (langere termijn).

Deze vraag is automatisch gesloten na 1 week inactiviteit. Het laatste gegeven antwoord is gemarkeerd als oplossing.

Gelieve een nieuwe vraag te stellen via een apart topic als het probleem opnieuw optreedt. Gelieve in de nieuwe vraag een link naar dit topic op te nemen door de URL er van in de tekst te plakken.

Dit topic is 3 dagen na het laatste antwoord automatisch gesloten. Nieuwe antwoorden zijn niet meer toegestaan.