Ontvangstdatum goederenontvangst Exact Online

Ik probeer de ontvangstdatum van een purchase order/inkooporder op te halen om zo dit overzicht na te maken in Power BI.

Voor de salesorders gebruik ik de kolom InvoiceDate uit de tabel Salesinvoices en dit lijkt te werken. Maar dezelfde kolom uit tabel PurchaseInvoices lijkt niet helemaal goed te gaan. Deze datum zit namelijk vaak van de ontvangstdatum af wat is aangegeven in Exact Online.

Is er een tabel die de ontvangstdatum van een purchase order registreert?

Voor ontvangsten is het mogelijk handiger om de tabel GoodsReceipts en onderliggende tabellen te gebruiken. Zie:

Merk op dat het voor rapportages meestal sneller is om de *Incremental-tabellen te gebruiken; zie Snel en met minder API-calls Exact Online uitlezen met de incrementele "sync API"-tabellen.

Bedankt voor je antwoord. Ik heb in deze tabel bij een aantal voorbeelden de goede datum kunnen krijgen! Echter staat in deze tabel niet de kwantiteit van de purchaseorder verwerkt, waardoor er een relatie nodig is met de purchase order tabel. Weet u misschien op welke kolom ik moet koppelen of welke tussentabel ik mis? Ik kan namelijk geen kolommen vinden in de tabellen waarop ik een relatie kan leggen.

Bij de meeste transactietabellen zoals goederenontvangst of inkooporder is er ook een tabel met de regels, waarin de hoeveelheden staan. Meestal is die gelijkend op de koptabel, maar dan met “Lines” er in.

Dit topic is 7 dagen na het laatste antwoord automatisch gesloten. Nieuwe antwoorden zijn niet meer toegestaan.