Ophalen data uit Exact Online lukt niet helemaal

Het ophalen van de data uit Exact Online voor mijn Excel-rapportage lukt niet meer. Vorige maand lukte dat nog wel.

Volgens mij heeft Exact één of twee weken geleden een update doorgevoerd. Ik heb twee Excel-bestanden die gekoppeld zijn aan Exact Online. Eén bestand heeft een simpele koppeling op één werkblad en het lukt mij wel om deze file bij te werken. Het andere bestand heeft meerdere werkbladen en meerdere formules/koppelingen met Exact Online en hierbij lukte het de eerste keren niet om data op te halen en later lukte het bij één tabblad om de data op te halen.

Het lijkt erop dat er te weinig tijd is om alle data op te halen?

Ik krijg geen Invantive-foutcode, alleen de cellen met formules krijgen de waarde #N/B.

Weten jullie wellicht waar het door komt en wat de oplossing is?

Is het mogelijk om een geanonimiseerde screenshot van het gehele Excel-scherm toe te voegen waarin het werkblad staat met allemaal #N/B?

Er is geen reden om aan te nemen dat een formuleberekening te lang kan duren.

Bijgaand twee voorbeelden. Van de 10 werkbladen in dit ene Excel werkboek, worden er nu drie gevuld. De rest blijft leeg.

Wel gevuld

Niet gevuld

Kan ik een antwoord krijgen op mijn vraag?

Het lijkt erop dat na de eerste administratie de verbinding wordt afgebroken?

Advies is om de adviezen en uitleg te volgen op:

Er is geen reden bekend waarom na een eerste administratie afgebroken zou worden. Excel verwerkt de formules in een volgorde die door Excel bepaald wordt.

Mochten de adviezen geen soelaas bieden, dan zijn andere mogelijke adviezen:

• Maak het probleem reproduceerbaar met een eenvoudig Excel-werkboek met enkele formules en upload dat hier als antwoord.
  • Hulp op het getoonde spreadsheet is mogelijk op basis van een kort consult. Dit kan geboekt worden via de chat-functie. Een kort consult wordt per gestart kwartier in rekening gebracht.

Ik zou graag een consult willen inplannen, want ik kom er niet uit en heb behoefte aan dat jullie meekijken.

Een kort consult kan het eenvoudigste ingepland worden via de chat rechtsonder op deze website.

Deze vraag is automatisch gesloten na 1 week inactiviteit. Het laatste gegeven antwoord is gemarkeerd als oplossing.

Gelieve een nieuwe vraag te stellen via een apart topic als het probleem opnieuw optreedt. Gelieve in de nieuwe vraag een link naar dit topic op te nemen door de URL er van in de tekst te plakken.

Dit topic is 3 dagen na het laatste antwoord automatisch gesloten. Nieuwe antwoorden zijn niet meer toegestaan.