Go to English version of article
De verificatiecode uit een Authenticator-app draagt bij aan de beveiliging van uw gegevens. Maar door telefoonwissel of telefoonreset verdwijnen ook vaak de instellingen, waardoor een gebruikersaccount op Invantive Cloud ontoegankelijk wordt (onder weergave van melding itgenuuy010
).
Dit artikel legt u uit hoe u de MFA-code opnieuw kunt instellen. Deze procedure kan meerdere dagen duren.
MFA-instelverzoek
Een MFA-instelverzoek voor een gebruiker kan ingediend door een e-mail te sturen aan usermanagement@invantive.com met daarin de naam en het e-mailadres van de gebruiker en de naam van de organisatie van de omgeving.
De aanvrager ontvangt hiervan een ticket.
Vanuit Invantive User Management zal uitgaand gebeld worden naar de gebruiker op een geregistreerd telefoonnummer om de verhuizing te autoriseren. Het verzoek wordt geannuleerd als de gebruiker niet bereikbaar is in maximaal drie pogingen. Het is niet mogelijk een andere persoon te machtigen om de MFA-reset goed te keuren.
Na autorisatie wordt de MFA-code terstond opnieuw ingesteld. U kunt meteen aanmelden op Invantive Cloud en de nieuwe MFA-code scannen en toevoegen aan uw telefoon.
Opnieuw instellen voorkomen
Gebruikers van Google Authenticator kunnen accounts overzetten tussen telefoons. De procedure hiervoor staat beschreven in Hoe zet ik Google Authenticator accounts over van telefoon naar telefoon?.