Query op GoodsDeliveriesBulk en AddressesBulk is erg traag

select c.ID
,      c.AddressLine1
,      c.AddressLine2
,      c.AddressLine3
,      c.City
,      c.Postcode
,      c.Country
,      c.Phone
From   ExactOnlineREST.SalesOrder.GoodsDeliveriesBulk a
Join   ExactOnlineREST.CRM.AddressesBulk c
ON     a.DeliveryAddress=c.ID
where  a.Created >= Getdate()-1

Dit is het korte script dat de adressen van de zendingen van vandaag in moeten laden.
Dit heeft altijd goed gewerkt echter nu blijft het geregeld “hangen” door eindeloos maar de verifcatiecode in te geven, met als resultaat een foutmelding.

Ik vraag me echt af wat hier aan de hand is en of iemand er ook problemen mee heeft.

Exact Online heeft enige tijd geleden heel wat filters verboden. Daardoor is het niet mogelijk meer om te filteren op Created in GoodsDeliveriesBulk en worden nu alle rijen opgehaald voordat er gefilterd wordt op de aanmaakdatum.

Wel kan er op Created gefilterd worden in de tabel GoodsDeliveries. Deze tabel echter geeft maar 60 rijen terug per pagina, waardoor de query mogelijk lang zal duren en heel snel de API rate limits zal opmaken. Bij lage volumes zou het gebruik van GoodsDeliveries een oplossing zijn.

In de toekomst zal waarschijnlijk GoodsDeliveriesIncremental beschikbaar komen. De eerste aanroep zal dan lang duren, omdat alle rijen opgehaald worden, maar daarna worden alleen de nieuw-aangemaakte rijen opgehaald, waardoor deze een stuk sneller zou moeten zijn voor hoogvolume-gebruik.

In tweede instantie zie ik dat je net van GoodsDeliveries bent afgestapt vanwege een Exact Online bug… Dan helpt teruggaan naar GoodsDeliveries jou op dit moment niet. Mocht Exact de timeout-problemen opgelost hebben op GoodsDeliveries, dan zou die wel weer een optie worden.

Deze vraag is automatisch gesloten na tenminste 2 weken inactiviteit nadat een mogelijk passend antwoord is gegeven. Het laatste gegeven antwoord is gemarkeerd als oplossing.

Gelieve een nieuwe vraag te stellen via een apart topic als het probleem opnieuw optreedt. Gelieve in de nieuwe vraag een link naar dit topic op te nemen door de URL er van in de tekst te plakken.