Ophalen adresdata en GoodsDeliveries uit Exact Online

Foutmelding:
itgensdf073: Er is een fout opgetreden bij het downloaden waardoor de backup teruggezet moest worden. Echter, de backup kon niet teruggezet worden. Uw werkboek kan corrupt geworden zijn.

Bij het inlezen van data uit Exact CRM.Addresses loopt het inlezen vast. Na een aantal keren proberen, verbinding verbreken, computer herstarten, dan lukt het soms in eens.

Waar zou dat aan kunnen liggen?

Uit de logging is te zien dat Exact Online niet binnen de gestelde tijd (23 seconden) een antwoord geeft. Dit kan meerdere oorzaken hebben, waarschijnlijk veroorzaakt aan de kant van Exact Online.

Ik weet niet of de endpoints GoodsDeliveriesBulk en GoodsDeliveriesIncremental ook last hebben van vertraging, mogelijk kan je die gebruiken in je rapportage. Deze zullen waarschijnlijk ook sneller zijn in gebruik.

Voor wat betreft de ‘gevolgschade’ betreft: mocht deze melding blijven optreden, dan raden we aan een backup van je Invantive Control-model te gebruiken.

Een bericht is gesplitst naar een nieuw topic: Query op GoodsDeliveriesBulk en AddressesBulk is erg traag

Zou je voor het oplossen van het timeout-probleem het volgende statement kunnen uitvoeren voordat je de overige queries draait?

set [http-get-timeout-ms] 600000

Dit zet de timeout op HTTP GET requests op 600 seconden. Eventueel zou je die nog kunnen verhogen. Mocht dit geen soelaas bieden, zou je dat dan alsjeblieft willen laten weten? Dan gaat een van onze medewerkers met jouw omgeving meekijken om het probleem te analyseren. Dit kan op basis van een kort consult gepland worden.

Het lijkt erop dat met dit statement het probleem is opgelost.
Vanmiddag als de goederen gescand en geleverd zijn kan ik pas een grote test uitvoeren.
Fingers crossed.

Bedankt in ieder geval tot zover.

De test van gisteren middag was succesvol.

Met het extra statement set [http-get-timeout-ms] 600000 kreeg ik de data binnen een acceptabel tijdsbestek.

Bedankt.