Data ophalen uit Exact Online blijft hangen

Het ophalen van data bij Exact Online blijft hangen bij circa 2 MB. De Bridge Online Monitor geeft nu aan:

Wat gaat hier mis en hoe kan dit opgelost worden?

Het is niet met zekerheid vast te stellen om welke request het gaat. Advies is om altijd het bovenste deel ook te tonen.

Waarschijnlijk is het dit request:

voor het ophalen van TransactionLinesBulk voor twee jaren. Uiteindelijk is de data wel opgehaald (circa 2 miljoen boekstukregels uit Exact Online).

Wat opvalt zijn twee dingen die in de afbeelding rood omkaderd zijn:

  • Er zat een half uur vertraging in doordat hetzelfde verzoek meerdere keren tegelijk werd aangevraagd. De eerste wordt dan verwerkt en alle volgende met dezelfde vraag worden zolang geparkeerd en krijgen dan de data uit cache.
  • Er treedt een foutmelding itgeneor342 op.

Foutmelding itgeneor342

De foutmelding itgeneor342 geeft aan dat Exact Online even down is geweest. Helaas is dit sinds ongeveer vorige week donderdag regelmatig het geval, ook overdag. De oorzaak is onbekend; de verbinding wordt aan de zijde van Exact verbroken (“The client has disconnected”) en een eigenaardige SysError500.aspx pagina komt terug met uiteindelijk na redirect een URL die iets meer laat zien van de interne structuur van Exact Online:

https://start.exactonline.nl/docs/Login.aspx?ReturnUrl=%2fdocs%2fSysError500.aspx%3faspxerrorpath%3d%2fapi%2fExact.Web.Api.Entity.FinancialTransaction.DataService-efdcb9e4-4b37-4991-92c2-bd77bb1e92b7%2fTransactions

Ook bij het uitlezen van gegevens leidt deze foutmelding op dit moment niet tot een tweede poging.

Mochten de problemen aanhouden, dan zal dit heroverwogen worden.

Advies

Op dit moment is het advies om het rapport nogmaals te verversen.